Q2 Resultaten AB InBev: focus op herstel

Fabio Sala, president AB InBev BeNeFraLux, geeft commentaar op de Belgische resultaten van het tweede kwartaal 2021:

“Het tweede kwartaal stond in het teken van economisch herstel. De horecasector blijft een van onze kernactiviteiten en maakt deel uit van het Belgische culturele erfgoed. We hebben met onze partners en klanten gewerkt naar een veilige heropening van de horeca. De heropening was niet alleen voor onze klanten, maar ook voor ons een hoogdag. Om dit te vereeuwigen, lanceerden we een petitie om van deze dag een Nationale Horecafeestdag te maken. Daarnaast hebben we ook onze eigen medewerkers ingezet bij de heropening van de horeca op 9 juni. Zij hielpen horeca-uitbaters met het veilig heropstarten. Ook door acties zoals Leffe Merci Horeca, waarbij AB InBev 1 euro doneerde per verkochte Leffe, hebben we onze horecapartners zoveel mogelijk proberen te ondersteunen.”

“Met de Jupiler supporterscampagne We’re All Red Inside wilden we de Belgische supporters verenigen op een veilige manier tijdens het Europees Kampioenschap. Jupiler kleurde tijdelijk letterlijk rood. Onze campagne heeft de Belgen opnieuw kunnen samenbrengen rond een ‘rood’ pintje, thuis en in 4.500 cafés.”

 

Nieuws