Q2 Resultaten AB InBev: focus op herstel

Fabio Sala, president AB InBev BeNeFraLux, geeft commentaar op de Belgische resultaten van het tweede kwartaal 2021:

“Het tweede kwartaal stond in het teken van economisch herstel. De horecasector blijft een van onze kernactiviteiten en maakt deel uit van het Belgische culturele erfgoed. We hebben met onze partners en klanten gewerkt naar een veilige heropening van de horeca. De heropening was niet alleen voor onze klanten, maar ook voor ons een hoogdag. Om dit te vereeuwigen, lanceerden we een petitie om van deze dag een Nationale Horecafeestdag te maken. Daarnaast hebben we ook onze eigen medewerkers ingezet bij de heropening van de horeca op 9 juni. Zij hielpen horeca-uitbaters met het veilig heropstarten. Ook door acties zoals Leffe Merci Horeca, waarbij AB InBev 1 euro doneerde per verkochte Leffe, hebben we onze horecapartners zoveel mogelijk proberen te ondersteunen.”

“Met de Jupiler supporterscampagne We’re All Red Inside wilden we de Belgische supporters verenigen op een veilige manier tijdens het Europees Kampioenschap. Jupiler kleurde tijdelijk letterlijk rood. Onze campagne heeft de Belgen opnieuw kunnen samenbrengen rond een ‘rood’ pintje, thuis en in 4.500 cafés.”

Over AB InBev

De oorsprong van onze activiteiten gaat terug tot 1366 naar de brouwerij Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van AB InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot AnheuserBusch InBev, ’ s werelds leidinggevende brouwer. Ons bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan. Onze droom is om mensen samen te brengen voor een betere wereld. Bier, het oorspronkelijke sociale netwerk, brengt mensen al duizenden jaren samen. We zijn toegewijd aan het bouwen van geweldige merken die de tand des tijds doorstaan en aan het brouwen van de beste bieren met de beste natuurlijke ingrediënten. Onze gevarieerde portefeuille van meer dan 500 biermerken omvat wereldwijde merken zoals Budweiser®, Corona® en Stella Artois®; ook internationale merken zoals Hoegaarden® en Leffe®; en lokale kampioenen zoals Jupiler®. 

 

Nieuws