Q1 Resultaten AB InBev: Klaar voor de heropening van de horeca in België

Fabio Sala, president AB InBev BeNeFraLux, geeft commentaar op de Belgische resultaten van het eerste kwartaal 2021:

“Onze activiteiten in België blijven de gevolgen dragen van aanzienlijke beperkingen in het kader van COVID-19, die vooral de horeca treffen.”

“Voor het eerst sinds de lockdown zien we bijzonder sterke prestaties van onze Belgische retailkanalen. Deze prestaties werden aangedreven door Jupiler en onze internationale merken, met daarin een aanzienlijke groei voor Stella Artois. Het Belgische erfgoedbier werd dit jaar opnieuw gelanceerd via een grote marketingcampagne en een verwelkoming door de burgemeester van Leuven. Stella Artois viert dan ook de heropening van de terrassen in Brussel met een Street Art activatie vanaf 8 mei.”

“We kunnen niet wachten om onze Belgische consumenten binnen enkele dagen terug veilig te verwelkomen op de terrassen. We hebben 400 mensen op de been om ervoor te zorgen dat we weer kunnen openen met de beste bieren. De horeca blijft één van onze kernactiviteiten en deze kunnen we terug vol enthousiasme beoefenen.”  U kan een video over hoe wij onze klanten helpen om klaar te geraken voor de heropstart hier vinden.

“Dit bouwt voort op onze voortdurende steun voor het veilige herstel van de horeca, na onze 'Café Courage' campagne en een steun van meer dan 20 miljoen euro in 2020 aan onze horecapartners.”

“Dit is slechts een eerste stap omdat we verwachten dat momenteel slechts 40% van onze horecapartners heropent en dan uiteraard nog maar gedeeltelijk. We hopen dat de verbeterende COVID-19 cijfers ertoe zullen leiden dat een veilige en volledige heropening begin juni mogelijk is.”

Nieuws