Jupiler pintjes nu ook beschikbaar als ijsjes

Jupiler pintjes nu ook beschikbaar als ijsjes

Jupiler promoot nieuwer 'langer koud' verpakking met Jupiler-ijs

21 juli 2019 – Brussel. Zondag 21 juli deelt Jupiler naar aanleiding van International Ice Cream Day de ganse namiddag gratis ijsjes uit op een locatie in Brussel. En niet zomaar ijsjes; exclusief Jupiler-ijs (met 0,9% alcohol). De ambachtelijke ijsjes werden gemaakt door IJsster, een Gents ijsatelier dat al ijs maakt sinds 1984 en nu Jupiler ijs ontwikkelde. Het ijs is een tijdelijke stunt om de nieuwe koelhoudende blikken van Jupiler in de verf te zetten. “Zo koel, dat je er zelfs ijs in kan bewaren,” klinkt het bij Jupiler. De ijsjes zijn niet te koop, maar worden zondag uitgedeeld (aan 18+) in de buurt van het centraal station in Brussel vanaf 12u, op het terras van café La Madeleine.

 

‘Langer Koud’ blik

De nieuwe verpakking ontwikkelde AB InBev samen met Diabatix, een Belgische bedrijf gespecialiseerd in het ontwerpen van koelcomponenten gebruikmakend van artificiële intelligentie. Het resultaat is een innovatief bierblik dat het bier langer koud houdt. Het ‘Langer Koud’ blik heeft een ingenieus reliëfpatroon waardoor de stroming van de lucht langsheen het blik verstoord wordt. Hierdoor wordt er een soort isolatielaagje gevormd rondom het blik waardoor de inhoud dus minder snel opwarmt.

Geïnspireerd op elektrische wagens

Diabatix is hiermee niet aan haar proefstuk toe, het Leuvense bedrijf past deze technologie op dagelijkse basis toe op de koeling van de nieuwste elektrische wagens.

“We zijn gespecialiseerd in het koel houden van elektrische wagens en elektronica. Daarom was het een boeiende uitdaging om onze artificiële intelligentie toe te passen op het bierblikje van Jupiler. We zijn opgetogen over het nieuwe design dat het Jupiler bier langer koud houdt,” stelt Lieven Vervecken, CEO van Diabatix.

IJs met authentieke Jupiler smaak

Story image

 

“Het ‘Langer Koud’ blik is zo efficiënt dat je er zelfs een ijsje in kunt bewaren, dus dat hebben we gedaan,” zegt Rob Goossens, Senior Brand Manager voor Jupiler. “We lieten exclusief Jupiler-ijs ontwikkelen en delen dit uit op zondag 21 juli op International Ice Cream Day. Zo kunnen de fans zelf ondervinden wat het effect is van het nieuwe ‘Langer Koud’ blik.”

Het ijs werd ontwikkeld door IJsster, een ambachtelijk ijsatelier dat al sinds 1984 ijs maakt. “Het was een hele uitdaging omdat Jupiler een zeer gekende Belgische smaak is. En naar wat het proefpanel ons bevestigt, zijn we hierin geslaagd: de échte Jupiler biersmaak is sterk aanwezig en de typerende bitterzachte frisheid blijft tot het einde gegarandeerd," zegt IJsster.

Te koop?

Of het Jupiler-ijs ooit in de winkels komt laat Rob Goossens van AB InBev in het midden: “De verkoop van ijsjes is niet de initiële bedoeling, het draait om de nieuwe verpakking. Het is een stunt om de nieuwe ‘Langer Koud’ verpakking in de verf te zetten. Maar als het aanslaat, wie weet wat we er in de toekomst nog mee doen.”

De ‘Langer Koud’ blikjes zijn reeds in alle winkelpunten te krijgen, weliswaar gevuld met bier in plaats van ijs.

Noot voor de redacties: Wie het ijs wil proeven en/of beeldmateriaal wil maken kan langskomen bij de sampling op 21 juli vanaf 12 uur op het terras van Café La Madeleine, Magdalenasteenweg 53, 1000 Brussel. Vlakbij het centraal station. Gelieve om praktische redenen te laten weten of u aanwezig zal zijn.Aanbod zolang de voorraad strekt.

Over AB InBev, “Home of Beer”:

De 5 AB InBev brouwerijen (Leuven, Jupille, Hoegaarden, St-Pieters-Leeuw, Buggenhout) vormen het kloppend hart voor de Belgische activiteiten, die gebaseerd zijn op een erfgoed in Leuven dat teruggaat tot 1366. AB InBev heeft 3.160 werknemers in België. De werkgelegenheid is sinds 2015 gegroeid met 13%. 88% van de werknemers zijn Belgen, maar in totaal werken er wel 46 verschillende nationaliteiten in één van de 5 brouwerijen, één van 8 depots, in het wereldwijde innovatiecentrum van AB InBev of in het hoofdkwartier van de groep in Leuven.

In 2018 verminderde de brouwer zijn logistieke CO2 voetafdruk al met 9%. Doorheen de Belgische brouwerij, koeling en verpakkingsactiviteiten waren er zelfs CO2-reducties van 16, 24 en 36%.

AB InBev kocht in 2018 58% van zijn goederen en diensten in België. De brouwer ondersteunt hierbij zowel KMO’s (69%) en grote bedrijven (31%), wat leidt tot substantiële indirecte jobcreatie in België.

Laure Stuyck
Woordvoerder AB InBev BeLux
0473 56 83 71