Jupiler geeft Tournée Nationale als Rode Duivels EK winnen

Nu of nooit

Als de Rode Duivels het EK winnen, geeft Jupiler een Tournée Génerale voor heel België (18+). Met de belofte voor een Tournée Nationale moedigt het biermerk de supporters aan om extra te supporteren op vrijdagavond, tijdens de kwartfinale van de Rode Duivels tegen Italië. “Het is nu of nooit voor onze Rode Duivels,” zegt Josse Peremans, Directeur Marketing voor Jupiler. “Als jarenlange sponsor, vinden we het onze plicht om een eventuele historische overwinning van onze nationale ploeg op gepaste wijze te vieren, vandaar de Tournée Nationale. Met deze geste steken we ook de horeca een hart onder de riem: worden de Rode Duivels kampioen dan verwachten we niet minder dan een nationaal volksfeest. Uiteraard steeds met respect voor de geldende veiligheidsmaatregelen.” 

Deze belofte past in de nationale Jupiler campagne ‘We’re All Red Inside’. Jupiler zet daarmee in op ‘social bonding’ tijdens het EK. “Als het merk dat supporters verenigt, willen we alle Belgen inspireren om samen te supporteren voor het nationaal elftal. We zijn meer dan ooit toe aan dit vooruitzicht om samen de overwinningen van de Rode Duivels te vieren, op een veilige manier, in ons geliefde café of thuis met familie en vrienden. De heropening van de horeca én de zomerdagen maken dit alles extra feestelijk. En daar willen we ook met deze Tournée Nationale ons steentje toe bijdragen,” vertelt Peremans.  

Rood bier

Dit is niet de enige actie van Jupiler om de supporters te verenigen. Jupiler is al meer dan 30 jaar trouwe partner van de Rode Duivels en na de naamsverandering van Jupiler naar Belgium in 2018, kleurde Jupiler dit EK haar bier zelf rood. “Als de Rode Duivels spelen, zijn we allemaal rood binnenin en nu dus ook ons bier”. Het brouwproces van Jupiler Red is exact hetzelfde als dat van de gewone Jupiler. In de laatste fase van de productie, voegt de brouwer de rode kleur toe: “We werken met een gezuiverd extract van zwarte wortel, een volledig natuurlijke kleurstof, Vivid Red. Deze natuurlijke kleurstof is volledig smaakloos en verandert dus enkel iets voor het oog. De smaak, frisheid en kwaliteit van Jupiler Red blijven identiek aan de Jupiler pils die de consument kent”, vertelt Ben Souffriau, product innovation specialist bij AB InBev. 

Met de Jupiler-app naar de toog 

Maar hoe werkt dat dan, zo’n collectief moment om te proosten? “Sinds de heropening van de horeca kan je met de Jupiler-app je pintjes betalen en promoties inruilen. Consumenten moeten de app van tevoren downloaden (vóór de finale op 11 juli) en als de Duivels het EK winnen, kunnen fans in een van de deelnemende cafés een gratis Jupiler bestellen via de app.  Het aanbod is beperkt tot één consumptie per meerderjarige. We willen er niet enkel een groot feest van maken, maar er ook voor zorgen dat de horeca optimaal kan meegenieten van dit feest.” 

Nieuws
Contacteer ons
Laure Stuyck External Communication Manager BeLux
Laure Stuyck External Communication Manager BeLux