Anheuser-Busch InBev publiceert resultaten voor het tweede kwartaal en de eerste helft van 2020

Anheuser-Busch InBev publiceert resultaten voor het tweede kwartaal en de eerste helft van 2020

BEDRIJFSUPDATE IN HET LICHT VAN DE WERELDWIJDE COVID-19-PANDEMIE

  • De COVID-19-pandemie blijft overal ter wereld nooit geziene uitdagingen met zich meebrengen voor samenlevingen, overheden en bedrijven. De gezondheid en de veiligheid van onze werknemers is onze eerste prioriteit en we vinden wereldwijd nieuwe manieren om onze gemeenschappen te helpen, onze partners te steunen en nieuwe banden met onze consumenten te smeden.
  • Onze resultaten in het tweede kwartaal ondervonden, zoals verwacht, een materiële impact van de COVID-19-pandemie. In de loop van het kwartaal zagen we echter een aanzienlijke verbetering. De volumes daalden in april met 32,4% en in mei met 21,4% terwijl de volumes in juni met 0,7% stegen, hetgeen de veerkracht van de wereldwijde biercategorie aantoont.
  • In het licht van de economische onzekerheden ten gevolge van de COVID-19-pandemie hebben we onderzocht of een bijzondere waardevermindering uitgevoerd moest worden door verschillende scenario’s af te toetsen: een basisscenario, een optimistisch scenario en een pessimistisch scenario. Er was geen bijzondere waardevermindering nodig in het basis- en optimistische scenario. In het pessimistische scenario werden we echter blootgesteld aan een risico op een bijzondere waardevermindering voor de kasstroom genererende eenheden in Zuid-Afrika en de rest van Afrika en kwamen we tot de conclusie dat het raadzaam was om een non-cash bijzondere waardevermindering op goodwill van 2,5 miljard USD te erkennen, waarbij de waarschijnlijkheid van het pessimistische scenario 30% bedraagt. Deze kost wordt gedeeltelijk teniet gedaan door de opbrengst van de verkoop van de Australische activiteiten ten bedrage van 1,9 miljard USD. Zie pagina 13/14 voor meer informatie.
  • We investeren al jarenlang in capaciteiten zoals B2B-platformen, e-commerce kanalen en digitale marketing. Die trends zijn de afgelopen maanden in een stroomversnelling terechtgekomen, waardoor we goed gepositioneerd zijn om groei te realiseren.
  • We hebben belangrijke maatregelen getroffen om onze sterke liquiditeitspositie te behouden in deze onzekere tijden en tegelijkertijd ons schuldprofiel proactief te beheren. We hebben ook meerdere initiatieven genomen om de VAA aanzienlijk terug te dringen en blijven doeltreffend investeren in onze merken en commerciële strategie om een sterk herstel voor te bereiden.
  • De fundamentele sterktes van ons bedrijf blijven dezelfde. We hebben een duidelijke commerciële strategie, een diverse geografische voetafdruk, 's werelds waardevolste portefeuille van biermerken, het hoogste rendement in de sector, een sterk team en een ongelofelijk groot arsenaal aan talent.

Klik op onderstaande links voor het laatste persbericht in het Nederlands, Frans of Engels.

AB InBev_2Q20 Press Release - FINAL EN.pdf
AB InBev_2Q20 Press Release - FINAL FR.pdf
AB InBev_2Q20 Press Release - FINAL NL.pdf

Anheuser-Busch InBev contacten

Media
Pablo Jimenez | Tel: +1 212 284 0158 | E-mail: pablo.jimenez@ab-inbev.com
Ingvild Van Lysebetten | Tel: +32 16 276 823 | E-mail: ingvild.vanlysebetten@ab-inbev.com 
Fallon Buckelew | Tel: +1 310 592 6319 | E-mail: fallon.buckelew@ab-inbev.com

Investeerders
Lauren Abbott | Tel: +1 212 573 9287 | E-mail: lauren.abbott@ab-inbev.com 
Mariya Glukhova | Tel: +32 16 276 888 | E-mail: mariya.glukhova@ab-inbev.com
Jency John | Tel: +1 646 746 9673 | E-mail: jency.john@ab-inbev.com

 

Nieuws