AB InBev en Rock Werchter zetten volop in op alcoholvrij bier

Jupiler 0.0% verkrijgbaar aan alle drankenstanden

Woensdag 4 juli 2018, Werchter – Tijdens deze editie van Rock Werchter zal aan alle drankenstanden Jupiler 0.0% verkrijgbaar zijn. Nadat Jupiler 0.0% vorig jaar in alle voetbalstadions werd gelanceerd, zet het dit jaar volop in op festivals. Zowel Rock Werchter als AB InBev hechten veel belang aan een ruim aanbod aan alcoholvrije alternatieven en hebben daarop de handen in elkaar geslagen om verantwoorde consumptie te promoten.

Het favoriete biermerk nu ook zonder alcohol verkrijgbaar op festivals

Vorig jaar introduceerde Jupiler 0.0% samen met de Pro League de campagne “0% ALCOHOL, 100% SUPPORTER” om verantwoorde consumptie te promoten in voetbalstadia. “Die campagne heeft duidelijk gewerkt en ging samen met een forse groei van alcoholvrij bier in België,” zegt Jean-Jacques Velkeniers, AB InBev President West-Europa. Jupiler is echter ook de trotse partner van heel wat muziekfestivals. “AB InBev wil ook via deze partnerschappen keuze bieden aan de consument en inzetten op verantwoord drinken. Het partnerschap met Rock Werchter maakt dat Jupiler 0.0% verkrijgbaar zal zijn aan alle drankenstanden, een primeur. We willen hiermee alternatieven bieden aan festivalgangers om een slimme keuze te maken,” voegt Velkeniers toe. Ook op andere zomerfestivals is Jupiler 0.0% dit jaar verkrijgbaar.

“Dit jaar hebben we Feel Good Rock Werchter gelanceerd. Een sensibiliseringsvideo met tips, tricks en do’s voor de festivalgangers. Ook responsible drinking is daarin mee opgenomen. Wij zetten alles in opdat festivalgangers ten volle van goede tijden kunnen genieten. Uit reacties via onder andere sociale media leren we dat de uitbreiding van het aanbod met Jupiler 0,0% als positief ervaren wordt,” zegt Nele Bigaré van Rock Werchter.

 

Blind proeven

Om de introductie van Jupiler 0.0% in alle bars kracht bij te zetten, vindt er dit jaar een unieke actie plaats op het festivalterrein en op de camping van Rock Werchter. Aan een mobiele tapinstallatie kunnen de festivalbezoekers blind een gewone Jupiler en de alcoholvrije variant proeven. Bierambassadeurs leggen ondertussen het unieke brouwproces van Jupiler 0.0% uit dat ervoor zorgt dat zowel de smaak als het karakter van bier behouden kunnen blijven, maar dan zonder alcohol.

Met dit initiatief wil AB InBev festivalgangers aansporen om slim te drinken door een meer gevarieerde bierkeuze aan te bieden. Door alcoholvrije bieren te promoten streeft ’s werelds leidinggevende brouwer naar echte verandering in gedrag en de sociale normen met betrekking tot alcoholgebruik. Deze actie sluit aan bij het project Lazarus, een nuchtere kijk op drinken. Voor dit pilootproject bundelen Stad Leuven, KU Leuven, UZ Leuven en AB InBev hun krachten om sociale normen positief te beïnvloeden en om alcoholmisbruik in de stad met 10% te doen dalen tegen 2020.