Stella Artois zet merk in België opnieuw fors op de kaart na 14 jaar stilte

The Life Artois campagne doet mensen uitkijken naar veilige heropening horeca en eert Belgische biercultuur

De voorbije jaren groeide Stella Artois uit tot een wereldmerk. Sinds de campagne ‘Mijn thuis is waar mijn Stella staat’ bleef het echter opvallend stil rond Stella Artois in ons land. Daar komt dit jaar verandering in. 2021 wordt de grootschalige herlancering van Stella Artois in België met de introductie van ‘The Life Artois’ die de kleine pleziertjes van het leven verheerlijkt.  De officiële aftrap van ‘The Life Artois’ werd vandaag gegeven in de Stella Artois thuisstad Leuven, door Stella Artois brouwerijdirecteur Alexander Soenen en burgemeester Mohamed Ridouani.

The Life Artois bouwt verder op de succesvolle introductie begin 2020 van het groene Stella Artois flesje dat het merk een nieuw elan gaf.  “Stella Artois wordt internationaal erkend als premium bier en ontving hiervoor de Best Beer Award 2019. Dit vertaalde zich ook in ons land met een volumegroei in de retail van bijna 28% in 2020”, vertelt Alexander Soenen, brouwerijdirecteur bij Stella Artois.

De Belg smaakt het stijlvolle groene flesje en het chalice glas – het glas op het voetje - dat het kwaliteitsbier zowel aromatisch als visueel optimaal tot zijn recht laten komen. En dat vertaalt zich ook dit jaar in sterke cijfers. Ondanks de sluiting van de horeca nam Stella Artois in 2021 een vliegende start in België in de retail. Terwijl de totale biercategorie in ons land met 9,3% in volume toenam, groeide Stella Artois met 96,1%. Dit leidde tot een stijging van het volume marktaandeel met 2,1% in de retail ten opzichte van 2020.

Herlancering van Belgisch icoon

De herlancering van Stella Artois op de Belgische markt wil het positieve momentum waarin het merk zich vandaag bevindt nog versterken en een positief perspectief bieden in disruptieve tijden. Met ‘The Life Artois’ stelt Stella Artois zich als doel om de typische Belgische levenstijl van samen genieten van elk mooi moment te integreren in het DNA van het merk. Stella Artois wil met zijn unieke smaak en kwaliteit alles doen voor een perfect moment van genot om te delen met anderen en om een toast uit te brengen op het goede leven.

“Stella Artois is nu thuis in de wereld en een icoon van de Belgische biercultuur. Het is beschikbaar op alle continenten en in 104 landen. Met ’The Life Artois’ komt Stella Artois nu voor het eerst in 14 jaar ook terug naar thuisland België. Het biermerk wil via affiches en spots maar ook met acties, evenementen en een artistieke campagne de trots op de Belgische biercultuur uitdragen en steunt zo ook de hele horecasector en een veilige heropening van de horeca binnenkort”, vertelt Julie Dejonghe, brand manager van Stella Artois. “Het zijn zeer uitdagende tijden voor iedereen, waarin we heel veel sociale contacten en kostbare momenten met onze geliefden moeten missen. De horeca, de toeleveranciers en de brouwerijen staan onder enorme druk en met ‘The Life Artois’ zetten we de mensen aan om te durven dromen van de horeca heropening en op een veilige manier en volgens de maatregelen samen te komen en van het leven te genieten.”

Speciaal voor ‘The Life Artois’ gaat het iconische Stella Artois met een andere Belgisch icoon uit de muziekwereld Axelle Red in zee. Haar wereldberoemde nummer Sensualité wordt de soundtrack van ‘The Life Artois’. Het nummer werd voor de gelegenheid opgenomen in een akoestische versie, gespeeld door 5 leden van de Brussels Philharmonic.

Zo keert Stella Artois na veertien jaar stilte in eigen land en een succesvol internationaal parcours terug naar België waar het merk bijna 100 jaar geleden in 1926 het levenslicht zag als Kerstbier van Brouwerij De Hoorn waarvan de wortels teruggaan tot 1366.

De Leuvense burgemeester Leuven Mohamed Ridouani gaf vandaag de aftrap van ‘The Life Artois’ in de geboortestad van Stella Artois. “Wie Leuven zegt, zegt Stella Artois en vice versa. We zijn er trots op dat Stella Artois vanuit Leuven de wereld veroverd heeft en we zijn blij dat het met de lancering van ‘The Life Artois’ opnieuw volop in de spotlights zal staan in België. Stella Artois is nog steeds sterk verankerd in Leuven. In de brouwerij, maar ook in de vele cafés die onze stad rijk is. We kijken daarom met het stadsbestuur heel erg uit naar een veilige heropening van de horeca, die we samen met alle betrokkenen zullen voorbereiden”, aldus Mohamed Ridouani.