‘Samen uit, vlot thuis’: AB InBev en Uber slaan handen in elkaar om mensen onbezorgd naar huis te brengen
- AB InBev en Uber lanceren ‘Samen uit, vlot thuis’: consumenten krijgen een promotiecode van 50% op rit via Uber na bestelling van twee pintjes
- AB InBev en Uber bieden een veilige oplossing aan om rijden onder invloed tegen te gaan in België
AB InBev en Uber slaan de handen in elkaar voor ‘Samen uit, vlot thuis’. Deze campagne biedt consumenten de mogelijkheid om na een avond uit onbezorgd thuis te komen. Na het bestellen van twee Jupiler of Stella Artois pintjes kunnen klanten een QR-code scannen in één van de vele aangesloten cafés in België, waarna ze direct een exclusieve promotiecode van 50%* ontvangen voor een rit via Uber. Op die manier beogen AB InBev en Uber rijden onder invloed tegen te gaan.
Promotiecode voor rit via Uber om onbezorgd thuis te komen
AB InBev lanceert in samenwerking met mobiliteitsplatform Uber de campagne ‘Samen uit, vlot thuis’, gericht op verantwoorde alcoholconsumptie. Met dit initiatief bieden AB InBev en Uber consumenten een veilige oplossing om na een avond uit onbezorgd thuis te komen zonder hun eigen auto te gebruiken. “Klanten kunnen twee Jupiler of Stella Artois pintjes op het TaDa-promotieplatform bestellen dat via een eenvoudige QR-code in de aangesloten horecazaken beschikbaar is. Vervolgens ontvangen ze direct een promotiecode van 50% voor een rit via Uber. Vele cafés in zowel Vlaanderen als de omgeving van Brussel zijn aangesloten bij deze campagne”, verklaart Alexander Soenen, directeur Horeca bij AB InBev.
AB InBev erkent het grote belang van sociale verbondenheid. Daarbij vormen gezellige momenten op café een cruciale schakel. Echter moeten deze momenten veilig en verantwoord plaatsvinden. AB InBev neemt dan ook zijn verantwoordelijkheid serieus en stelt zich tot doel verantwoorde alcoholconsumptie te promoten en de gevaren van rijden onder invloed aan te pakken.
Verantwoord genieten en onbezorgd thuiskomen
“Bij AB InBev zien we het als onze gedeelde verantwoordelijkheid om van elke bierervaring een positieve ervaring te maken. Ons doel is ook om ervoor te zorgen dat iedereen van gezellige avonden op café kan genieten, maar wel op een zo veilig mogelijke manier. Daarom zijn we enorm verheugd om ons partnerschap met Uber bekend te maken”, verklaart Alexander Soenen trots.
Laurent Slits, Head of Uber België vervolgt: “We zijn erg enthousiast om samen met AB InBev deze nieuwe campagne te lanceren. Met dit gezamenlijk initiatief benadrukken we het belang van het aanpakken van rijden onder invloed. Daarnaast bieden we door middel van de Uber promotiecodes een alternatief voor de eigen auto om na een avond uit onbezorgd thuis te komen.”
AB InBev en Uber lanceren de campagne via het TaDa-platform beschikbaar via een QR-code op café. In totaal zullen er 5000 kortingscodes verdeeld worden onder de consumenten.
*Voorwaarden van toepassing. Maximale promotie tot 50% van de rit met een maximum bedrag van EUR 10 per rit. Maximaal één code per persoon. Alleen geldig in België. Promotie vervalt 14 dagen na toepassing van de code en uiterlijk 31 mei 2024. Aanvullende voorwaarden op uber.com/en-BE/blog/tada_tcs