Metershoge Jupiler pils siert voortaan brouwerij van Jupille

Metershoge Jupiler pils siert voortaan brouwerij van Jupille

Nieuw uithangbord na de naamsverandering naar BELGIUM

Voor en na foto's onderaan

Gisterenavond kreeg de brouwerij van Jupille een nieuw en opvallend uithangbord in de vorm van een metershoog Jupilerglas, het geliefde pintje van de Belgen. Het vorige logo werd in februari 2018 van de brouwerij gehaald, in het kader van de naamsverandering naar BELGIUM tijdens de FIFA Wereldbeker. Vanaf vandaag is Jupiler terug aanwezig op de gevels van de brouwerij in Jupille. De nieuwe decoratie toont trots en met veel oog voor detail een authentiek glas Jupiler, inclusief bubbels en een perfect afgeschuimde schuimkraag. “We zijn fier op dit nieuwe uithangbord,” zegt Steven Van Belleghem, brouwerijdirecteur van Jupille.  “De stunt met de naamsverandering is zeer goed onthaald, maar vanaf vandaag tonen we opnieuw onze Jupiler, en dit mooier en zichtbaarder dan ooit.”

 

Begin 2018 verdwenen de – sowieso verouderde – verwijzingen naar Jupiler van de gevel van de brouwerij in Jupille. De verwijdering van het logo kaderde in een groots opgezette campagne die Jupiler opstartte in de aanloop naar het WK voetbal. Het bier veranderde toen gedurende vijf maanden van naam en werd tijdelijk ‘Belgium’, het officiële bier van de FIFA Wereldbeker 2018. Sinds augustus is de vertrouwde naam Jupiler terug, maar het logo op de brouwerij werd nog niet vervangen. De afmetingen zijn 12m bij 30m en ’s nachts zal de stier uit het logo oplichten. "We wilden van de gelegenheid gebruik maken om ons bier nog mooier en trotser te tonen,” klinkt het bij Jupiler.

Indien de foto's niet laden, kan u ze ook hier terug vinden: https://ab-inbev.be/nl_BE/news/metershoge-jupiler-pils-siert-voortaan-brouwerij-van-jupille

 

Nieuws
Contacteer ons
Laure Stuyck External communications manager BeLux, AB InBev
Laure Stuyck External communications manager BeLux, AB InBev