Jupiler verzamelt supporters achter de Red Flames
Vrijdag 31 mei 2019 — Jupiler is de grootste supporter van het Belgische voetbal. Al meer dan 20 jaar sponsort het biermerk de Koninklijke Belgische Voetbalbond en de Jupiler Pro League. Met een grote krantenadvertentie roept Jupiler vandaag voetbalfans op om ook de Red Flames de aandacht te geven die ze verdienen. “Same sport, same support. Simpel.”, dat is de boodschap die het biermerk dit weekend de wereld instuurt.
Als één man achter de Red Flames
Jupiler pakt uit met een opmerkelijke actie. Naast de Champions League-finale en de kwalificatiematch van de Rode Duivels, is er namelijk nog een voetbalwedstrijd om naar uit te kijken deze week: die van de Red Flames tegen Thailand.
Met een paginagrote advertentie in de nationale kranten, roept Jupiler de voetbalfans massaal op om als één man achter de Red Flames te staan. De advertentie dient meteen als inkomticket voor de vriendschappelijke wedstrijd van nu zaterdag.
Daarnaast pakt Jupiler ook uit met een tv-spot. De boodschap is duidelijk: de Red Flames bezorgen supporters dezelfde beleving, dezelfde intensiteit, dezelfde passie. En dus verdienen ze dezelfde steun.
“Voor Jupiler is voetbal voetbal, of het nu gaat over mannen of vrouwen. We ondertekenen onze actie met ‘Same sport, same support. Simpel.’ ”, vertelt Arnaud Hanset, Marketing Directeur AB InBev.
Jupiler evolueert
Jupiler wordt al decennialang gezien als het biermerk van de mannen. Het wil die invloedrijke positie gebruiken om een positieve, open mannelijkheid te promoten, op de typische no-nonsense manier die mannen kenmerkt. En zo de deur openen naar meer gelijkheid.