Jupiler 0,0% stunt tijdens Pro League wedstrijden: gratis bier zolang de score 0-0 is

Pro League en Jupiler 0,0% lanceren nieuwe campagne die verantwoorde consumptie promoot

Vrijdag 14 september - Naar aanleiding van Global Beer Responsible Day komt AB InBev terug met de campagne “0% ALCOHOL, 100% SUPPORTER”. Global Beer Responsible Day vraagt aandacht voor verantwoord alcoholgebruik en deze ondertussen al negende editie focust ook dit jaar op het promoten van de maatschappelijke aanvaarding van alcoholvrij bier. Dit jaar pakt AB InBev uit met een opmerkelijke stunt: zolang de score 0-0 blijft, kunnen supporters een gratis Jupiler 0,0% “scoren” in het stadion.

Voetbal, nog steeds sport #1 in België, wordt vaak geassocieerd met bierconsumptie, zowel in de kantine en het stadion als daarbuiten. Samen met de Pro League biedt AB InBev de Belgische voetbalsupporters een evenwaardig alternatief voor het traditionele bier aan. Door het aanbod uit te breiden met alcoholvrij bier wil AB InBev sensibiliseren rond verantwoord alcoholgebruik en tegelijkertijd de sociale norm met betrekking tot alcoholgebruik positief beïnvloeden. Jupiler 0,0% werd vorige zomer met de steun van de Pro League met succes in de stadions geïntroduceerd en is er verkrijgbaar naast de traditionele Jupiler. “Voor ons is niets zo mooi als helemaal opgaan in een match - in de tribunes en voor de buis. Voetbal brengt passie met zich mee, plezier, vriendschap. Samen met AB InBev nemen we onze verantwoordelijkheid en bieden we de fans nu meer dan ooit ook de mogelijkheid om daar een alcoholvrij pintje aan toe te voegen,” zegt Stijn Van Bever van de Pro League.

We willen supporters aansporen om slimme keuzes te maken door een uitgebreider aanbod aan te bieden, inclusief alcoholarme of alcoholvrije varianten. Voor ons is dat meer dan een commerciële uitdaging, en wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid en een prioriteit om daarop in te spelen,” zegt Jean-Jacques Velkeniers, AB InBev President West-Europa. “Alcoholvrij bier, en Jupiler 0,0% in het bijzonder, is bezig aan een stevige opmars. De kwaliteit van Jupiler 0.0% - dat qua smaak zeer nauw aanleunt bij de traditionele pils - is daar zeker niet vreemd aan.” Uit marktonderzoek* blijkt dat vandaag al 2% van het bier dat in België wordt gedronken, een Jupiler 0,0% is.

Elke wedstrijd start met 0-0

Ter gelegenheid van de jaarlijkse Global Beer Responsible Day, een dag waarop AB InBev samen met partners verantwoorde consumptie promoot, wordt de campagne “0% ALCOHOL, 100% SUPPORTER” gelanceerd. Dit jaar gaat de campagne van start met een speciale actie: zolang de score 0-0 blijft, is Jupiler 0,0% in de stadions van de partnerclubs gratis. De campagne, die supporters aanspoort om slimme keuzes te maken, krijgt de steun van de keepers die er altijd alles aan doen om de nul te houden. Zij spelen een belangrijke rol in deze campagne om hun achterban te sensibiliseren.

De actie vindt plaats gedurende één wedstrijd van elke partnerclub van AB InBev en de campagne wordt dit weekend afgetrapt in het Jan Breydelstadion waar Club Brugge Sporting Lokeren partij geeft. Verder loopt de actie dit weekend ook tijdens de wedstrijden Waasland-Beveren – KAS Eupen op zaterdag en Moeskroen – KV Kortrijk op zondag. Volgende stunts worden gecommuniceerd via de kanalen van de partnerclubs en de Pro League.

De campagne kadert binnen de Global Smart Drinking Goals van AB InBev om tegen 2025 minstens een vijfde (20%) van zijn totale biervolume laag- of niet-alcoholisch te maken.

Voor meer informatie over onze Global Smart Drinking Goals:

https://www.ab-inbev.be/nl_BE/goals_nl.html

*Nielsen data

Smart drinking