Hoegaarden herlanceert iconische bierviltjes met spreuken van collega's
Leuven, België - Na 5 jaar stilte lanceert AB InBev een nieuwe Hoegaarden communicatiecampagne voor de horeca. Een partnerschap met Tennis Vlaanderen (Hoegaarden Tennis Interclub), nieuwe communicatiematerialen zoals de nostalgische bierviltjes met unieke spreuken rond het bekende witbier, maken deel uit van de campagne.
Campagne voor de horeca
Met gloednieuwe strandstoelen, parasols, T-shirts en kussens wil AB InBev Hoegaarden opnieuw in de kijker zetten in de horeca. Cafégangers krijgen eveneens de kans om leuke goodies zoals vintage sokken of zweetbandjes te verkrijgen bij de aankoop van het witgoud.
Mij niet bellen, ik ga een frisse Hoegaarden bestellen
De eyecatcher van de campagne zijn de bierviltjes. Net zoals 5 jaar geleden staan er spreuken op de bierviltjes. De collega’s van de Hoegaarden Brouwerij en andere AB InBev vestigingen konden hun spreuken rond het witbier insturen; de beste citaten werden geselecteerd voor het grote publiek.
Alexander Soenen, hoofd horeca bij AB InBev België: “We zijn zeer blij om het bekendste witbier van België terug in de kijker te zetten in de horeca. De bierviltjes krijgen een nieuw jasje, maar het geliefde concept van de spreuken blijft. De spreuken zijn ook afkomstig van collega’s met een grote liefde voor Hoegaarden. De liefde was groot: we kregen meer dan 200 inzendingen.”
Partnerschap met Tennis Vlaanderen
Hoegaarden wordt eveneens voor 2 jaar hoofdsponsor van de tennissport in Vlaanderen. Daarenboven verleent het wereldberoemde witbier vanaf nu zijn naam aan de Hoegaarden Tennis Interclub in het voorjaar en de Hoegaarden Tennis Team Cup van het najaar.
Ercan Boyraz, clubeigenaar Tennis- en Padelclub Heusden vult aan: “Wij hebben in ons clubhuis een erg uitgebreide bierkaart, Hoegaarden op het vat was voor ons dan ook een logische keuze. Toen ik hoorde dat Hoegaarden hoofdsponsor werd van de Interclub competitie van Tennis Vlaanderen, was ik enthousiast, het verhaal is nu helemaal rond.”