Corona Global opnieuw gekozen tot het meest waardevolle biermerk in de ranglijst van Kantar BrandZ, Stella Artois als het snelst groeiende binnen de alcoholcategorie
Leuven, 15 mei 2025 - Corona is uitgeroepen tot het meest waardevolle biermerk ter wereld voor het tweede opeenvolgende jaar in het Kantar ' BrandZ 2025 Most Valuable Global Brands report', vandaag gepubliceerd. Stella Artois wordt dit jaar erkend als het snelst groeiende merk binnen de categorie met alcohol. 8 van de 10 meest waardevolle biermerken ter wereld behoren toe aan AB InBev, volgens het rapport dat de topmerken wereldwijd rangschikt.
In 2024 heeft AB InBev een recordhoge omzet en 15% onderliggende EPS groei behaald. Dat jaar kende Corona een dubbelcijferige groei, buiten haar thuismarkt, Mexico, en een driecijferige groei van haar alcoholvrije merk Corona Cero. Corona Cero is het eerste biermerk dat de Olympische Spelen sponsort; het debutteerde in Parijs 2024. In 2025, viert het merk haar honderdste verjaardag met evenementen overal ter wereld via haar “Corona 100” platform.
Stella Artois behoort niet alleen tot de wereldwijde top 10, maar is dit jaar ook gestegen naar plaats 9. Bovendien wordt het merk erkend als het snelst groeiende binnen de alcoholcategorie – een sterke bevestiging van het aanhoudende wereldwijde succes.
“Voor Corona toont de erkenning als meest waardevol biermerk ter wereld in het jaar waarin het merk haar honderdste verjaardag viert, de kracht van het uitbouwen van merken op lange termijn.” verklaart Marcel Marcondes, Global Chief Marketing Officer, AB InBev. “Het feit dat we 8 van de 10 meest waardevolle biermerken hebben in de Kantar’s BrandZ ranglijst, weerspiegelt onze focus op het laten groeien van onze megamerken, door consumentgerichtheid, consistentie en efficiëntie. ”
Het globaal rapport, dat zijn 20ste verjaardag viert in 2025, is een gezaghebbende bron geworden om de waarde en impact van merken in een dynamische markt te begrijpen.
“Mits het juiste niveau van investeringen en strategische focus, hebben merken een groot potentieel om groei te stimuleren voor hun eigenaars,” verklaart Chris Jansen, CEO van Kantar. “AB InBev geeft hiervan een perfect voorbeeld - via Corona en haar andere merken, beheersen ze het vermogen om op te vallen in het licht van veranderend consumenten gedrag. Proficiat aan al hun teams!”
De Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands report wordt jaarlijks gepubliceerd en ordent de beste wereldmerken volgens categorieën; hierbij verstrekken ze waardevolle informatie over veranderende voorkeuren bij consumenten, merkenprestatie en sectoriële trends. De basis van Kantar BrandZ ligt in zijn robuuste methodologie die percepties van consumenten combineert met financiële gegevens om een holistische kijk te brengen op de waarde van een merk als een bedrijfsactief middel.