AB InBev wordt officiële biersponsor van de FIFA Club World Cup 2025™
De uitbreiding van de samenwerking met FIFA versterkt AB InBev’s jarenlange toewijding om de beleving van fans bij ’s werelds populairste sport te vergroten.
Leuven, 25 november 2024 - AB InBev, ’s werelds leidende brouwer, heeft zijn bijna 40-jarige samenwerking met FIFA verlengd als officiële biersponsor van de aankomende FIFA Club World Cup in 2025 die plaatsvind van 15 juni tot 13 juli. AB InBev is daarnaast ook sponsor van het FIFA Wereldkampioenschap 2026™, dat gezamenlijk wordt georganiseerd door 16 steden in Canada, Mexico en de Verenigde Staten.
De uitgebreide samenwerking versterkt de megamerken- en megaplatform strategie van de brouwer door bier te verbinden met wereldwijde evenementen waar consumenten van houden. Megamerken Budweiser en Michelob ULTRA zullen de samenwerking leiden, aangevuld met lokale merken in geselecteerde markten.
FIFA-voorzitter Gianni Infantino, geeft aan: “AB InBev is al bijna 40 jaar een iconische sponsor van onze evenementen. Vandaag zijn we dan ook verheugd om hen te verwelkomen als partner van de nieuwe FIFA Club World Cup. Wij staan aan het begin van een reis die het clubvoetbal opnieuw zal definiëren en een nieuw wereldwijd toernooi tot leven zal brengen. Met de merken van AB InBev aan onze zijde kunnen we onvergetelijke momenten creëren voor voetbalfans over de hele wereld.”
“Onze merken staan centraal in de meest betekenisvolle culturele momenten en iconische sportevenementen ter wereld,” zei AB InBev CEO Michel Doukeris. “Onze samenwerking met de FIFA Club World Cup zet deze traditie voort door bier en sport samen te brengen voor fans van over de hele wereld, waarmee we meer momenten van samenhorigheid en gezelligheid creëren. We kijken ernaar uit om dit unieke toernooi volgende zomer samen met FIFA te activeren.”
De komende FIFA Club World Cup 2025™ zal 32 van de beste voetbalclubs ter wereld samenbrengen voor een maand lang feest, verspreid over 11 gaststeden. Als onderdeel van het veelzijdige sponsorschap zal AB InBev unieke merkervaringen creëren in deelnemende landen, de “Superior Player of the Match Award” uitreiken en memorabele momenten van het toernooi versterken.
Voor meer informatie, bezoek FIFA.com.
Over AB InBev
Anheuser-Busch InBev (AB InBev) is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: ABI) met hoofdzetel in Leuven, België, met secundaire noteringen op de Mexicaanse (MEXBOL: ANB) en Zuid-Afrikaanse (JSE: ANH) beurzen en met American Depositary Receipts op de New York Stock Exchange (NYSE: BUD). Als onderneming dromen we groots om aan een toekomst te bouwen met meer momenten om te vieren. We zijn steeds op zoek naar nieuwe manieren om in te spelen op levensmomenten, onze sector verder te ontwikkelen en een betekenisvolle impact te hebben op de wereld. We engageren ons om uitstekende merken te creëren die de tand des tijds doorstaan en de beste bieren te brouwen met de beste ingrediënten. Onze diverse portefeuille met ruim 500 biermerken omvat de wereldwijde merken Budweiser®, Corona®, Stella Artois® en Michelob Ultra®; multilandenmerken Beck’s®, Hoegaarden® en Leffe®; en lokale kampioenen zoals Aguila®, Antarctica®, Bud Light®, Brahma®, Cass®, Castle®, Castle Lite®, Cristal®, Harbin®, Jupiler®, Modelo Especial®, Quilmes®, Victoria®, Sedrin® en Skol®. Ons brouwerfgoed gaat meer dan 600 jaar terug en beslaat verschillende continenten en generaties. Van onze Europese roots in brouwerij Den Hoorn in Leuven, België. Tot de pioniersgeest van de Anheuser & Co-brouwerij in St. Louis in de Verenigde Staten. Tot de oprichting van Castle Brewery in Zuid-Afrika tijdens de gold rush in Johannesburg. Tot Bohemia, de eerste brouwerij in Brazilië. We zijn geografisch gediversifieerd met een evenwichtige blootstelling aan ontwikkelde markten en groeimarkten, en benutten de collectieve sterkte van ongeveer 155 000 medewerkers in bijna 50 landen wereldwijd. In 2023 bedroeg de gerapporteerde opbrengst van AB InBev 59.4 miljard USD (exclusief joint ventures en geassocieerde ondernemingen).