AB InBev doneert adverteerruimte aan FIFA voor COVID-19 preventiecampagnes

AB InBev, ‘s werelds grootste bierbrouwer, heeft samen met FIFA de ingekochte adverteerruimte die oorspronkelijk was bedoeld voor merkreclame, omgevormd tot preventiecampagnes in de strijd tegen COVID-19. In het centrum van Antwerpen en Brussel stelt AB InBev eerder ingekochte billboards ter beschikking voor het promoten van hygiënemaatregelen die burgers moeten beschermen tegen het virus.

Het ter beschikking stellen van deze billboards kadert in een breder steunpakket van AB InBev om de zorgsector een hart onder de riem te steken. Eerder zorgde de bierbrouwer al voor de productie van 12 000 flesjes handgel en 18 000 liter ontsmettingsmiddel voor de zorgsector, beide afkomstig van de restalcohol die overblijft na het brouwen van alcoholvrij bier. In heel Europa tesamen werd meer dan 100.000 liter ontsmettingsmiddel en handgel geproduceerd.

Daarnaast heeft AB InBev België de apotheken uit Vlaams-Brabant voorzien van ethanol zodat zij er op hun beurt handgel en ontsmettingsmiddel voor zorgverstrekkers kunnen mee maken en schonk de brouwer ook alcoholvrij bier – Jupiler 0,0% en Leffe 0,0% - aan de zorgverleners ons land als bedanking voor hun onvermoeide inzet en fantastische werk de afgelopen periode. De meest kwetsbaren in onze samenleving gaf AB InBev een duwtje in de rug door het schenken van 200 gebruikte laptops aan Digital for Youth en het maken van Leffe-broden in samenwerking met Delhaize en La Lorraine Bakery Group ten voordele van de Belgische Voedselbanken. 

Julie Yufe, Vice President Marketing voor AB InBev in Europa: "Wij willen op dit moment samen met onze partners werken aan wat het allerbelangrijkste is: de volksgezondheid van ons allemaal. Door het schenken van onze advertentieruimte, willen we de mensen aanmoedigen om de hygiënemaatregelen zo goed mogelijk toe te passen en zo iedereen helpen om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan."

 "Voetbal draait om teamwork en we zijn er trots op dat we samenwerken met de oude FIFA World Cup Sponsor AB InBev," zegt FIFA Marketing Director Jean-François Pathy. "Dankzij hun donatie kan de preventiecampagne van FIFA een nog breder publiek bereiken en bijdragen tot de wereldwijde strijd tegen COVID-19."

 

Nieuws