You are previewing this press release. It isn't public yet and won't show in your pressroom. You can however share this secret url with others.
Jean-Jacques Velkeniers ontvangt de prestigieuze Master Marketeer award voor carrière bij AB InBev

Jean-Jacques Velkeniers ontvangt de prestigieuze Master Marketeer award voor carrière bij AB InBev

Jean-Jacques Velkeniers (46), voormalig Business Unit President West Europa bij AB InBev, wint prestigieuze titel Master Marketeer voor zijn 19,5 jaar lange carrière bij AB InBev. Hij is de drijvende kracht achter campagnes voor meerdere biermerken, was actief in verscheidene markten en lanceerde meerdere nieuwe bieren. De titel Master Marketer bekroont ondernemende marketeers die de functie op managementniveau uitoefenen. De Master Awards uitreiking is een initiatief van BAM (Belgium Association of Marketing)

Tijdens zijn ontvangstneming van de award bedankte Velkeniers uitdrukkelijk AB InBev en  de teams waarmee hij door de jaren heeft samengewerkt.  “Zonder de teams zou ik deze erkenning niet hebben gekregen.  Deze Award draag ik dan ook op aan alle marketeers binnen AB InBev,” aldus Velkeniers.

Stella Artois als droomjob

Velkeniers startte op 27 jarige leeftijd als jonge Marketing Trainee op het merk Belle-Vue, waar hij dadelijk mocht meewerken aan de bekende campagne ‘Met de Brasserie Belle Vue, wij luisteren naar u.’ Na een periode in sales kreeg hij de kans om wereldwijde marketing manager te worden van Stella Artois. “Een droomjob als Belg om het bekendste en prestigieuze Belgische biermerk op de wereldkaart te mogen helpen zetten,” zegt Velkeniers. In die periode zette Stella Artois onder meer zijn eerste stappen in de Verenigde Staten. Na een korte terugkeer naar België als marketing Directeur verhuisde hij naar Londen om daar het marketing departement van het Verenigd Koninkrijk te runnen. Hij lanceerde er onder andere campagnes op Budweiser en Stella Artois Cidre & sloot het sponsor contract van Stella Artois met Wimbledon.  “Een echte cultuurschok in het begin als Vlaming, maar qua marketing-expertise één van de meest gesofisticeerde markten ter wereld,” aldus Velkeniers.

AB InBev West-Europa

Ook toen hij zijn rol als VP Marketing Europa inruilde voor de job van Business Unit President, bleef de marketing-aanpak duidelijk in hoe hij AB InBev in West-Europa leidde.  In die laatste 3 jaren lanceerde hij in België onder meer de alcoholvrije Jupiler 0.0%, veranderde met zijn team de merknaam ‘Jupiler’ in ‘Belgium’ voor de ‘We are Belgium’ campagne van de wereldbeker voetbal en bracht twee nieuwe bieren op de markt, de Pure Blonde by Jupiler en Leffe Blonde 0.0%. 

Nieuwe uitdagingen

Velkeniers laat nog niet in zijn kaarten kijken over zijn volgende carrière stap.  Hij liet wel verstaan momenteel bezig te zijn met een tour van ondernemers binnen de BeNelux. Door de jaren heen bleef ook hij nauw verbonden met meerdere business scholen en universiteiten als gastspreker marketing.