Q2 Resultaten AB InBev België: Verder herstel van de horeca en focus op premium in de retail

Q2 Resultaten AB InBev België: Verder herstel van de horeca en focus op premium in de retail

  • In de horeca zagen we een sterk herstel van de activiteit. We zien een zeer goede prestatie van Stella Artois dat blijft groeien met dubbele cijfers zoals reeds het geval was voor de pandemie. 
  • In de retail werden positieve resultaten aangedreven door onze constante focus op de premium uitvoering van onze portefeuille met Stella Artois, Tripel Karmeliet, Victoria, Kwak en Corona.   
  • We investeren verder in duurzaamheid met 10 nieuwe Volvo FE elektrische trucks voor emissieloze stadsbelevering.
  • Al meer dan een half miljoen blikjes Chernigivske verkocht in België.

Verder herstel van de horeca 

In de horeca ervaren we een sterk herstel van de activiteiten. We zien zeer goede resultaten voor Stella Artois dat blijft groeien met dubbele cijfers, in lijn met de groei voor de pandemie. We hebben ook 2 nieuwe varianten van ons legendarische Kwak-bier gelanceerd, Kwak Blond en Kwak Rouge, als aanvulling op onze reeds sterke portefeuille en om in te spelen op de trends in het segment van speciaalbieren. 

We hebben een zeer sterke start gezien van het festivalseizoen in België, een belangrijk moment voor de bier sector.     

Focus op premium assortiment in de retail  

In de retail is de groei van ons volume- en waarde aandeel in de markt versneld. Deze positieve resultaten werden aangedreven door onze constante focus op de premium uitvoering van bieren in onze portefeuille zoals Stella Artois, Tripel Karmeliet, Victoria, Kwak en Corona.* We hebben de belangrijkste verkoopmomenten van het tweede kwartaal met succes geactiveerd, met de klemtoon op barbecue en Jupiler. Samen met onze partners, onze klanten en onze geëngageerde teams, creëerden we zo een positief momentum om onze groei in het tweede halfjaar te kunnen verderzetten.  

Milieu Impact: 10 nieuwe E-trucks  

Vanaf eind dit jaar gaan we met 10 nieuwe Volvo FE E-Trucks cafés beleveren in de steden Leuven, Brussel, Gent en Luik. Zo zullen we in totaal 12 e-trucks in omloop hebben voor belevering aan Belgische steden, in lijn met onze Net Zero doelstelling. Deze zullen meer dan 500 Belgische cafés emissieloos beleveren.  

Innovatie: PerfectDraft Pro  

We hebben de PerfectDraft Pro gelanceerd, de volgende stap in de steeds evoluerende technologie van de perfecte thuisgetapte pint. Bierliefhebbers kunnen zo van meer dan 45 tapbiermerken thuis genieten. De PerfectDraft Pro is ontworpen in ons wereldwijd innovatiecentrum (GITEC) te Leuven en omvat nieuwe functies zoals variabele temperatuurregeling, app-connectiviteit en snellere koeling.   

Verantwoord drinken: Corona Cero  

Na Jupiler 0,0%, Hoegaarden 0,0%, Leffe 0,0% en Stella Artois 0,0% lanceerden wij een nieuwe alcoholvrije variant voor Corona bier: Corona Cero. Zo beantwoorden we aan de vraag van de consument naar meer variëteit en zetten zo verder in op verantwoord alcoholgebruik. Corona Cero werd eveneens ontwikkeld in ons wereldwijde innovatiecentrum (GITEC) in Leuven. Bovendien wordt Corona Cero gebrouwen met 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong.  

Maatschappelijke impact: Al meer dan een half miljoen blikjes Chernigivske verkocht in België  

Na meer dan 2 maanden werden al meer dan een half miljoen Che blikjes verkocht. Het meest populaire biermerk van Oekraïne, Chernigivske, verovert de harten van Belgen. Alle winst van de verkoop wordt gedoneerd aan organisaties die humanitaire hulp verlenen in Oekraïne, waaronder Caritas International. In het kader van dit initiatief schenkt AB InBev minstens een bedrag van 5 miljoen euro aan hulporganisaties.  

*Nielsen

Belga Image

Story image
Pascaline Van de Perre Woordvoerster / Porte-Parole

 

 

 

Nieuws