Alexis Meeus en Pieter-Jan Passchier van AB winnen Young Marketers 2018 award

AB InBev marketeers vertegenwoordigen België op prestigieuze reclamefestival in Cannes

Alexis Meeus, Brand Manager Jupiler en Pieter-Jan Passchier, Senior Brand Manager Cubanisto-Corona van AB Inbev zijn op dinsdag 15 mei verkozen als de Belgische Young Marketers 2018. Zij zullen in juni ons land vertegenwoordigen in de internationale Young Marketers Competition op het prestigieuze reclamefestival Cannes Lions van 17 tot 22 juni.

De zes-koppige jury bestaande uit Marie-Noëlle De Greef (ING), Joachim Rubin (Delhaize), Hans Van Eemeren (BAM), Marc Frederix (ex-Nationale Loterij), Stéphane Buisseret (Air) en Joanna Leung (Brightfish) beslisten unaniem over de keuze voor Alexis en Pieterjan. Zij gingen met de prijzen lopen omwille van een zeer heldere briefing en duidelijke inhoudelijke campagne rond het merk Jupiler.

Heldere presentatie

Doel van de wedstrijd was om de jury te inspireren en te overtuigen met een duidelijke briefing over hoe een merk haar impact kan vergroten door het te koppelen aan een liefdadigheidsproject. “Omdat Jupiler het nummer 1 geliefde biermerk is in België met het grootste marktaandeel, moet het merk een sociale rol spelen en daarom relevant zijn en in staat zijn de betekenis ervan te vergroten,” zeggen Alexis en Pieter-Jan. “We zijn zeer blij dat we de jury hiervan met een duidelijke briefing en sterke presentatie hebben overtuigd. We hebben hard aan de briefingsopdracht gewerkt en zijn superblij met deze kans om ons land te vertegenwoordigen. We gaan als Belgische Young Marketers ook in Cannes voor de overwinning.”

Drie nieuwe awards
Voor de eerste keer werden ook bijkomende prijzen uitgereikt in drie nieuwe categorieën. Deze prijzen gingen naar:

  • Stampix: Best in Brand Love: Award voor de beste match tussen merk en briefing
  • AB InBev: Best in Clarity: Award voor de meest heldere briefing
  • Stampix: Best in Magic: Award voor de meest inspirerende briefing voor het creatief bureau

Hoofdprijs: België vertegenwoordigen in Cannes
De award wordt georganiseerd door Brightfish en de hoofdprijs, gewonnen door de AB InBev marketeers, is een een plaatsje in officiële Cannes Lions Young Marketers competitie in juni. Alexis en Pieter-Jan zullen zich daar opnieuw meten met andere marketing duo’s.  De AB InBev winnaars krijgen verder ook een full access pas tot het festival en dus toegang tot de meest inspirerende marketing cases en sprekers ter wereld.
Van BAM (Belgian Association of Marketing) krijgen de de Young Marketers daarnaast ook gratis toegang tot het BAM Marketing Congress begin december en kreeg elk team een marketingboekenpakket van Lannoo mee naar huis.

Nieuws
Contacteer ons
Laure Stuyck Woordvoerder, AB Inbev
Laure Stuyck Woordvoerder, AB Inbev