AB InBev onderstreept belang Stella Artois door nieuwe campagne met David Beckham
- Het Belgische merk Stella Artois kende een sterke groei in 2023. Het merk groeide wereldwijd 18,8% in 2023, België buiten beschouwing gelaten
- AB InBev onderstreept het belang van het lokale Belgische merk door te investeren in nieuwe marketingcampagnes
- Naast Wimbledon, is Stella Artois ook partner van Roland Garros in 2024
5 maart 2024 - AB InBev bouwt met Stella Artois verder aan de rijke geschiedenis van het merk. Naast partnerschappen met onder meer Roland Garros en Wimbledon is er nu ook een nieuwe internationale campagne met David Beckham .
Volgens consumenten is de kenmerkende smaak van Stella Artois hetgeen het merk onderscheidt, een smaak die meer waard is. De tagline “A Taste Worth More” brengt dit naar voor in de nieuwe campagne. AB InBev heeft David Beckham hiervoor ingeschakeld als officiële ambassadeur.
"David Beckham is een liefhebber van Stella Artois, daarom is dit bij uitstek een authentieke samenwerking. De positionering van Beckham is een belangrijke pijler in onze wereldwijde merkstrategie. Dit is een belangrijk moment voor het Stella Artois-merk en we geloven hiermee een krachtige golf van groei over de hele wereld verder te zetten", aldus Richard Oppy, merkverantwoordelijke bij AB InBev. De groei van Stella Artois blijft zich doorzetten, in 2023 kende het merk een internationale groei van 18,8% (België buiten beschouwing gelaten).
Dit positieve gevoel wordt ook door David Beckham gedeeld. "Ik ben verheugd om samen te werken met Stella Artois en enthousiast om het belang van gezellige momenten met familie en vrienden te vieren. Het merk en zijn kenmerkende smaak zijn al jaren mijn favoriete bier."
De internationale advertentie met David Beckham start deze maand. "A Taste Worth More” wordt satirisch gepositioneerd: genieten van Stella Artois is meer waard dan een toevallige ontmoeting met Beckham in een café... een nogal ongebruikelijke ervaring voor een van 's werelds meest herkenbare mannen.
Naast deze unieke samenwerking, is Stella Artois ook partner van Roland Garros in 2024. Via deelnemende horecazaken kunnen consumenten kans maken op tickets voor Roland Garros bij aankoop van twee Stella Artois. Een actie die de komende weken naar de Belgische supermarkten wordt uitgebreid.