AB InBev en Netflix kondigen een wereldwijd partnerschap aan.

AB InBev en Netflix kondigen een wereldwijd partnerschap aan.

Dit meerjarig partnerschap linkt iconische biermerken aan Netflix programma's en live evenementen.   

BRUSSEL – AB InBev (Euronext: ABI) en Netflix, Inc. (NASDAQ: NFLX) hebben gisteren een wereldwijd partnerschap aangekondigd dat de meest iconische biermerken ter wereld associeert met een van ‘s werelds meest populaire entertainmentdiensten. Dit partnerschap is ongezien, in het wereldwijde bereik en de schaal van activaties binnen de merkenportefeuile van AB InBev. 

Zowel AB InBev als Netflix brengen mensen samen via gedeelde passies als sport, gastronomie, muziek en komedie. Samen zullen deze bedrijven nog betere ervaringen creëren voor fans over de hele wereld, die de wettelijke leeftijd voor alcoholconsumptie hebben bereikt. AB InBev en Netflix zullen deze fans eveneens op nieuwe en opwindende manieren verbinden met een publiek.  

“Streaming is een sociale en gedeelde ervaring — het gaat om een gelegenheid waarbij bier en entertainment samengaan,” verklaart Marcel Marcondes, Global Chief Marketing Officer bij AB InBev. “Dit partnerschap vertegenwoordigt een opportuniteit voor onze merken om meer betekenisvolle ervaringen met consumenten te creëren alsook meer momenten om te vieren, terwijl ze toegang hebben tot content die de cultuur vormgeeft.”  

Via haar wereldwijde merkenportefeuille, zal AB InBev samenwerken met Netflix op co-marketing campagnes, die tot leven zullen komen in een verscheidenheid van de meest populaire wereldwijde en regionale programma's zoals “The Gentleman” uit het Verenigd Koninkrijk, “Brasil 70 - A Saga do Tri” uit Brazilië, “Culinary Class Wars” uit Zuid-Korea, onder andere. Het partnerschap zal consumenten-activaties bevatten, alsook programma-integraties, verpakkingen in beperkte oplage, digitale promoties en nog meer.  

Netflix en AB InBev zullen eveneens samenwerken voor co-branded campagnes rond live  evenementen van Netflix. In Mexico was Cerveza Victoria recent een presenterende sponsor voor de strijd van Canelo vs. Crawford. AB InBev zal ook adverteren tijdens de ‘2025 live NFL Christmas Game Day’ spelen van Netflix. De bedrijven zullen eveneens samenwerken rond sommige van de grootste evenementen ter wereld zoals de Wereldbeker voor Vrouwen 2027 op Netflix.  

“Wij zijn altijd op zoek naar creatieve manieren om onze merken verder uit te bouwen en contact te leggen met fans om de fanbase, die samengaat met onze geweldige shows, opwindende films en niet-te-missen live evenementen, te voeden ” verklaart Marian Lee, Chief Marketing Officer bij Netflix. “De populariteit van onze programma’s laat ons toe de culturele ‘zeitgeist’ te doorprikken op manieren die slechts voor weinigen haalbaar zijn, en een geweldig partnerschap kan dat nog beter maken. Wij zijn wild enthousiast over het realiseren van in-het-oog-springende campagnes met AB InBev die even uniek, leuk, en creatief zijn als de shows en de films die ze ondersteunen.”