
Het is onze ambitie ervoor te zorgen dat elke ervaring met bier positief is. Via onze Global Smart Drinking Goals, die in 2015 gelanceerd werden, streven we ernaar om schadelijk alcoholgebruik te verminderen en promoten we wereldwijd een cultuur van slim alcoholgebruik.
GEDRAG VERANDEREN DOOR SOCIALE NORMEN

We willen schadelijk alcoholgebruik met 10% doen dalen tegen eind 2020 in zes pilootsteden wereldwijd, waarvan Leuven er één is. In samenwerking met andere partners onderzoeken we aan de hand van verschillende innovatieve en efficiënte projecten hoe het schadelijk alcoholgebruik te verminderen op een meetbare manier. Tegen eind 2025 zullen we de best practices identificeren en implementeren in al onze markten. Lees hier meer over het Leuven Smart Drinking project.
We willen schadelijk alcoholgebruik met 10% doen dalen tegen eind 2020 in zes pilootsteden wereldwijd, waarvan Leuven er één is. In samenwerking met andere partners onderzoeken we aan de hand van verschillende innovatieve en efficiënte projecten hoe het schadelijk alcoholgebruik te verminderen op een meetbare manier. Tegen eind 2025 zullen we de best practices identificeren en implementeren in al onze markten. Lees hier meer over het Leuven Smart Drinking project.

SOCIALE MARKETING CAMPAGNES
In samenwerking met externe partners willen we sociale normen en individueel gedrag beïnvloeden om het schadelijk alcoholgebruik te verminderen, door minstens 1 miljard dollar te investeren over onze markten heen in toegewijde sociale marketing campagnes. Zo werken we in België reeds enkele jaren samen met de Pro League om verantwoorde consumptie te promoten bij voetbalsupporters. Door middel van 360⁰ communictiecampagnes en innovatieve promoties, willen we Jupiler 0,0% als volwaardig alternatief aanbieden voor, tijdens en na de match.
KEUZE BIEDEN AAN CONSUMENTEN

20% NIET- OF LAAGALCOHOLISCHE BIEREN
Consumenten ertoe aanzetten om verantwoord te consumeren, begint met het aanbieden van een ruime keuze. Tegen eind 2025 willen we ons portfolio uitbreiden om te verzekeren dat 1 op 5 bierproducten niet- of laagalcoholisch zijn. We investeren daarom grondig in de ontwikkeling van kwalitatief hoogwaardige alternatieven. Zo wordt bijvoorbeeld Jupiler 0,0% gebrouwen via een uniek “de-alcoholisatieproces”. Dankzij deze innovatie verkrijgen we een alcoholvrij bier waarbij de smaak en het karakter van bier veel beter behouden blijft waardoor de consument kan genieten van de bierbeleving, maar zonder alcohol.

INFORMATIELABELS MET GEZONDHEIDSINFORMATIE
Voor het maken van verantwoorde keuzes hebben consumenten informatie nodig. We zullen cruciale gezondheidsinformatie beschikbaar stellen voor alle consumenten door een informatielabel op al onze bierproducten in al onze markten te plaatsen en de geletterdheid rond alcohol en gezondheid aanzienlijk te doen stijgen tegen eind 2025.