bgbg
swoosh

Ons bedrijf

Over InBev Belgium

De oorsprong van onze activiteiten gaat terug tot 1366 naar de brouwerij Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer. Ons bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan. InBev Belgium is vandaag marktleider in eigen land. De voornaamste Belgische merken zijn: Stella Artois®, Jupiler®, Leffe®, Hoegaarden® en Belle-Vue®. InBev Belgium streeft er ook naar om de Belgische biermarkt als geheel een nieuwe dynamiek te bezorgen door een evenwichtige aanpak waarin traditie en innovatie op basis van consumentenvoorkeuren elkaar aanvullen, en waarbij vakmanschap en kwaliteit steeds de rode draad vormen.
Daarnaast pleit InBev Belgium voor verantwoorde alcoholconsumptie, milieuvriendelijk ondernemen en het ondersteunen van de gemeenschap en de omgeving van haar brouwerijen.
 
InBev Belgium maakt deel uit van de wereldwijde groep Anheuser-Busch InBev.
 

Over Anheuser-Busch InBev:

Anheuser-Busch InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: ABI) met hoofdzetel in Leuven, België, met American Depositary Receipts op de New York Stock Exchange (NYSE: BUD). Het bedrijf is de wereldwijde leidinggevende brouwer, behoort tot 's werelds top vijf van bedrijven actief in consumptiegoederen en wordt erkend als het eerste bedrijf in de categorie van de drankbedrijven op de lijst van de World's Most Admired Companies, die gepubliceerd wordt door FORTUNE Magazine. Bier, het oorspronkelijke sociale netwerk, brengt reeds duizenden jaren mensen samen en ons portfolio van meer dan 200 biermerken blijft sterke banden smeden met consumenten. We investeren het merendeel van onze middelen voor merkontwikkeling in onze focus- of belangrijkste merken, diegene met het grootste groeipotentieel, zoals onze wereldwijde merken Budweiser®, Stella Artois® en Corona®, naast Leffe®, Hoegaarden® en Beck's®, Bud Light®, Skol®, Brahma®, Antarctica®, Quilmes®, Michelob Ultra®, Harbin®, Sedrin®, Klinskoye®, Sibirskaya Korona®, Chernigivske®, Hasseröder®, Cass®, en Jupiler®.

Anheuser-Busch InBevs toewijding aan erfgoed en kwaliteit gaat terug naar brouwtradities die dateren van 1366 en de brouwerij Den Hoorn in Leuven, België, en naar de pioniersgeest van de Anheuser & Co brouwerij, met wortels in St. Louis in de Verenigde Staten, sinds 1852. Anheuser-Busch InBev is geografisch gediversifieerd met een evenwichtige blootstelling aan ontwikkelde markten en groeimarkten en benut de collectieve sterkte van haar ca. 150 000 medewerkers, die in vestigingen in 25 landen wereldwijd tewerk gesteld worden. In 2013 realiseerde AB InBev 43,2 miljard USD aan opbrengsten. Het doel van de onderneming is het Beste Bierbedrijf  te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld.

Bezoek voor meer informatie onze website www.ab-inbev.com.

 

AB InBev in een oogopslag

 

> Wereldwijde leidinggevende brouwer

                                                                                                                                                                                > Behoort tot 's werelds top vijf van bedrijven actief in consumptiegoederen                                                                                                                                                                             

                                                                                                                                                                        > Bezet de eerste of tweede plaats op veel van de belangrijkste biermarkten ter wereld

                                                                                                                                                                                                                                                > Activiteiten in 25 landen
                                                                                                                                                                                                              > Producten verdeeld in meer dan 100 landen wereldwijd

                                                                                                                                                                             > Drie wereldwijde merken: Budweiser, Stella Artois en Corona
                                                                                                                                                                                > Belangrijke merken voor de Belgische markt: Stella Artois, Jupiler, Leffe, Hoegaarden en

Belle-Vue

 

Anheuser-Busch InBev © 2017