Medewerkers van de Hoegaarden-brouwerij halen 200 kilo zwerfvuil op

Hoegaarden - 19.12.2013

Hoegaarden – AB InBev organiseerde recent een zwerfvuilactie in de straten van het gelijknamige dorp. 40 medewerkers haalden meer dan 200 kilo zwerfvuil op. Wegens het succes van de actie zal het initiatief voortaan jaarlijks worden herhaald.

Medewerkers AB InBev zetten zich in voor een proper Hoegaarden

AB InBev heeft een zwerfvuilactie op touw gezet in de straten van Hoegaarden. Medewerkers van de brouwerij van Hoegaarden verzamelden zwerfvuil in onder andere de Stoopkensstraat, de Dumontstraat, Altenaken en de Ernest Ourystraat. De zwerfvuilactie werd georganiseerd tijdens de werkuren: de brouwerij legde het werk enkele uren stil en zowel operatoren, technici als het managementteam van de brouwerij namen deel. De 40 medewerkers haalden samen meer dan 200 kilo zwerfvuil op.

Andere initiatieven van de Hoegaarden-brouwerij

Wegens het succes van deze zwerfvuilactie zal het initiatief voortaan jaarlijks worden herhaald. De actie kadert in de bredere strategie van AB InBev, waarbij onder meer speciale aandacht gaat naar het beschermen van het milieu en de gemeenschappen waarin AB InBev woont en werkt. De werknemers verbinden zich ertoe om een verschil te maken. Zo zamelden de medewerkers van de brouwerij in Hoegaarden tijdens Sinterklaas ook speelgoed in voor minderbedeelde kinderen uit de buurt en sponsorde de brouwerij in september de ‘Duck Race’ georganiseerd door het OCMW en de lokale VZW Hexagon.

Over AB InBev Belgium

De oorsprong van onze activiteiten gaat terug tot 1366 naar de brouwerij Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer. Ons bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan. InBev Belgium is vandaag marktleider in eigen land. De voornaamste Belgische merken zijn: Jupiler®, Stella Artois®, Hoegaarden®, Leffe® en Belle-Vue®. InBev Belgium streeft er ook naar om de Belgische biermarkt als geheel een nieuwe dynamiek te bezorgen door een evenwichtige aanpak waarin traditie en innovatie op basis van consumentenvoorkeuren elkaar aanvullen, en waarbij vakmanschap en kwaliteit steeds de rode draad vormen. Recente succesvolle innovaties zijn Jupiler Blue® (2006), Leffe 9°® (2006), Hoegaarden Rosée® (2007), Hoegaarden Citron® (2008), Jupiler Tauro® (2008), Leffe Ruby® (2009), Leffe Kerstbier® (2009), Jupiler Force® (2011), Leffe Lentebier® (2011), Hoegaarden 0,0® (2011), Hoegaarden Rosée 0,0® (2012), Jupiler Force Bood Orange® en Fresh Lime® (2012) en de laatste nieuwe telg, Leffe Royale® (2012).

Via ons engagement om het Beste Bierbedrijf in een Betere wereld te zijn, is Anheuser-Busch InBev de leider in de bierindustrie op het vlak van initiatieven met betrekking tot maatschappelijk verantwoord ondernemen, en is het bedrijf de eerste producent van alcoholische dranken op de lijst van de “World’s Most Admired Companies”, die gepubliceerd wordt door FORTUNE Magazine. Onze inspanningen voor een Betere Wereld richten zich op drie pijlers: verantwoorde consumptie promoten; het milieu beschermen; en iets teruggeven aan de gemeenschappen waar we wonen en werken. Overal ter wereld ontwikkelen en implementeren we in samenwerking met ouders, ambtenaren, maatschappelijke organisaties, kleinhandelaars enz. programma’s en campagnes op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Gaande van het promoten van boodschappen die oproepen tot verantwoorde consumptie in enkele van de meest bekeken televisieprogramma’s ter wereld, over het omzetten van kokosnootschillen in hernieuwbare energie om onze brouwerijen van brandstof te voorzien, tot vrijwilligerswerk in de gemeenschap, verbinden Anheuser-Busch InBev en haar werknemers zich ertoe om een verschil te maken.

Bezoek voor meer informatie over Anheuser-Busch InBev en een Betere Wereld onze website: www.ab-inbev.com.

pdf Hoegaarden clean-up

Medewerkers van de Hoegaarden-brouwerij halen 200 kilo zwerfvuil op