Prijs pilsbier wordt vanaf 1 februari 2014 aangepast met gemiddeld ongeveer anderhalve cent per glas

Stabiele rentabiliteit moet investeringen toelaten voor gezonde activiteit op lange termijn

Leuven - 04.11.2013

Leuven, 4 november 2013 -- Vanaf 1 februari 2014 zal InBev Belgium haar prijzen voor pilsbier aanpassen met gemiddeld ongeveer anderhalve cent per glas. Inclusief de speciaalbieren, komt de aanpassing neer op nog geen 2 cent per consumptie gemiddeld.

De Belgische biermarkt wordt gekenmerkt door een aanhoudende, gestage volumedaling evenals veranderende consumptiepatronen en smaakontwikkelingen, met consumenten die bier drinken op andere momenten, in andere gelegenheden en meer variëteit vragen, vooral voor  speciaalbieren. In die context ziet InBev Belgium zich verplicht om de prijzen aan te passen om de lokale rentabiliteit op peil te houden. Een stabiele rentabiliteit moet InBev Belgium de ruimte geven om investeringen te blijven doen in de Belgische markt. Om de lokale activiteiten gezond te houden op lange termijn, zijn commerciële investeringen ter ondersteuning van onze klanten, in innovatie en in onze productie immers noodzakelijk.

Naast een positieve toekomst voor de eigen activiteiten in de thuishaven van de groep, hoopt InBev Belgium ook mee een rem te helpen zetten op de verdere afkalving van de biermarkt dankzij initiatieven die de categorie als geheel terug aantrekkelijker maken voor de Belgische consument.