Nieuwe internationale Stella Artois eindejaarscampagne #GiveBeautifully: hartverwarmende verhalen uit het echte leven worden als eindejaarsgeschenk weggegeven

Leuven - 22.12.2014

Belgische bieren zijn beroemd over de hele wereld. Stella Artois is een van AB InBev's drie wereldwijde merken én tevens nummer 1 Belgisch bier wereldwijd. Doordat Stella Artois zo gesmaakt wordt in het buitenland, wordt meer dan de helft van de productie van de brouwerij in Leuven geëxporteerd. Stella Artois wordt wereldwijd verdeeld in bijna 100 landen. Om de positie van Stella Artois in het buitenland te versterken werd de internationale eindejaarscampagne #GiveBeautifully gelanceerd. De campagne realiseert ontroerende eindejaarsgeschenken, die recht vanuit het hart worden gegeven aan een dierbare. Deze campagne is geïnspireerd op de ontstaansgeschiedenis van Stella Artois als een kerstcadeau voor de Leuvenaars. Anno 2014 geeft Stella Artois in die geest mooie dromen cadeau, zoals onverwachte sneeuw verwijzend naar de sneeuwval bij de eerste date en de teruggave van een noodgedwongen achtergelaten piano.

Kerstbier
Het idee is gegroeid uit de oorsprong van Stella Artois, gelanceerd als kerstbier voor de inwoners van Leuven en genoemd naar de kerstster (Stella is Latijns voor ster) en meesterbrouwer Sébastien Artois.

“Give Beautifully”
Om de seizoensgebonden erfenis van het merk te vieren, verrast Stella Artois de fans dit jaar met een reeks filmpjes onder de noemer “Give Beautifully”.

De kortfilmpjes van de internationale eindejaarscampagne vertellen de verhalen van echte mensen, en dus geen acteurs. De kijkers volgen bijzondere objecten die naar steden in de wereld reizen en daar onthuld worden als verrassende geschenken (een piano, een fototoestel, sfeerlichtjes en zelfs sneeuw). Zo kunnen we getuige zijn van het hartverwarmende moment, waarop de originele geschenken met een verhaal worden gegeven aan een nietsvermoedende dierbare. De verschillende spots worden in 10 verschillende landen uitgezonden, waaronder de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Argentinië.

De filmpjes zijn stuk voor stuk voorbeelden van verlies en verlossing, liefde en vriendschap, tijdloze romantiek en artistieke schoonheid. Hierbij enkele voorbeelden:

Jeff’s feeërieke boom in Portland
Jeff is de eigenaar van een boomkwekerij aan de rand van Portland. Deze passie voor bomen is ontstaan toen hij en zijn vrouw Jaimee de grootstad verlieten. Jaimee verrast Jeff door een gigantisch grote, oude eik op hun boerderij te versieren met duizenden lichtjes. Een romantisch, feeëriek beeld. Het is al jaren een droom van Jeff die nu gerealiseerd werd.

Pablo’s sneeuw in Buenos Aires
In 2007 sneeuwde het op de avond waarop Pablo en Florencia een koppel werden. Het sneeuwde in Buenos
Aires voor het eerst sinds 1918. In samenwerking met Stella Artois, zorgde Pablo's vrouw Florencia voor een
sneeuwtapijt in een straat in Buenos Aires, waardoor haar liefhebbende echtgenoot en de vrienden, die bij de verrassing betrokken waren, de ervaring van de sneeuw voor de derde keer in 100 jaar konden ontdekken. Tegelijkertijd werd de magie van die avond terug opgeroepen.

Maeve’s piano in Londen
Toen Maeve Dublin verliet om in te trekken bij haar vriend Brendan in Londen, moest ze noodgedwongen haar geliefde piano achterlaten. Er was geen ruimte voor. De gepassioneerde pianiste Maeve had sindsdien niet meer gespeeld. Brendan heeft stiekem de piano verscheept naar Londen en heeft een mooie verrassing gepland.

“Stella Artois werd oorspronkelijk gebrouwen tijdens de feestdagen als een kerstgeschenk voor de Leuvenaars. Dit jaar wensen we de mensen uit te nodigen om met extra zorg en aandacht stil te staan bij wat echt belangrijk is voor wie hen dierbaar is. Ter inspiratie, laten we attente geschenken als rekwisieten spreken in onze filmpjes,” zegt Debora Koyama, global vice president van Stella Artois. De “Give Beautifully” kortfilms zijn te ontdekken op www.youtube.com/stellaartois.

Over Stella Artois
Stella Artois maakt deel uit van een Belgische brouwtraditie die teruggaat tot 1366. Stella Artois, wereldwijd icoon van superieure waarde en kwaliteit, is het Nr één Belgische bier wereldwijd en wordt in bijna 100 landen gedronken. Stella Artois is een gefilterd blond pilsbier van lage gisting, gebrouwen uit natuurlijke ingredienten van de hoogste kwaliteit. Het is een frisse dorstlesser met een moutig midden en een pittige afdronk, wat voor een volle smaak en een vleugje bitterheid zorgt. Stella Artois wordt idealiter tussen 3 en 5
graden Celsius geserveerd en dient te worden geschonken in het unieke Stella Artois glas op voet, volgens het schenkritueel in 9 stappen. Op die manier kan men optimaal van deze goudkleurige pils genieten. Raadpleeg eveneens onze websites: www.stella-artois.be en www.ab-inbev.be.

Perscontact InBev Belgium
Media Relations – 0479 92 46 43 – media.relations@ab-inbev.com