AB InBev ontving de CDP Climate Leadership Award

Leuven - 05.12.2014

Leuven - AB InBev ontving in Amsterdam de CDP Climate Leadership Award. Vanuit haar engagement om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen samenbrengt voor een Betere Wereld, werd de brouwer beloond voor zijn cruciale rol in het stimuleren van duurzaam ondernemen. Eric Lauwers, Algemeen Directeur van Benelux en Frankrijk, nam de award in ontvangst.

Op de ‘CDP Benelux Climate Leadership Awards Conference’, die plaatsvond op de Euronext Amsterdam werden de resultaten bekendmaakt van de studie: The A List: The CDP Climate Performance Leadership Index 2014. AB InBev behaalde een score van 94A.

Bedrijven en investeerders kwamen bij elkaar om te bespreken hoe milieugegevens gebruikt kunnen worden op weg naar een groenere economie. Het 2014 Benelux rapport met de belangrijkste bevindingen en resultaten van ondernemingen werd besproken en CDP reikte de awards uit aan de klimaatleiders in de regio Benelux.

“Van de 1.971 bedrijven die wereldwijd aan de oproep van CDP beantwoord hebben om hun cruciale gegevens inzake klimaatsverandering te delen, kregen er 187 een A-rapport waarvan 3 in België waaronder AB InBev. Het spreekt dus voor zich dat wij erg trots zijn om deze award in ontvangst te mogen nemen. Deze award motiveert ons om ons te blijven inzetten om al onze activiteiten op zo’n duurzaam mogelijke manier te organiseren. We hopen ook andere bedrijven, organisaties, overheden en consumenten te inspireren. We zijn er ons van bewust dat onze inspanningen alleen niet voldoende zijn om een betere wereld te bouwen, maar dit is een gezamenlijke inspanning van veel stakeholders. Samen kunnen we een duurzame economie creëren.” zegt Eric Lauwers, Algemeen Directeur van Benelux en Frankrijk bij AB InBev.

Als wereldspeler engageert AB InBev zich voor het verantwoord omspringen met natuurlijke rijkdommen, en werkt voortdurend aan het verminderen van haar impact op het milieu. We hebben onszelf 8 ambitieuze wereldwijde milieudoelstellingen tegen eind 2017 opgelegd met betrekking tot waterverbruik en landbouwontwikkeling, energie en emissie van broeikasgassen, en materialen en recyclage. We doen dit niet alleen binnen ons bedrijf, maar voor onze integrale keten, zowel met betrekking tot de logistiek, de productie van een belangrijk ingrediënt in onze bieren – gerst, de koelkasten die wij soms ter beschikking stellen aan retailers in veel van onze markten als de gebruikte materialen voor de verschillende verpakkingen.
CDP is een internationale non-profit organisatie en biedt een wereldwijd systeem aan bedrijven en steden om milieu-informatie te meten, te beheren en bekend te maken. CDP heeft hierdoor goed inzicht in primaire klimaatveranderingen en stelt deze kennis beschikbaar als input bij investerings-2en beleidsbeslissingen in de politiek en het bedrijfsleven. The CDP Climate Performance Leadership Index is ontwikkeld in opdracht van 767 beleggers die meer dan een derde van het belegd vermogen in de wereld vertegenwoordigen.

Voor meer informatie over de initiatieven van AB InBev op het vlak van duurzaamheid en de activiteiten van het bedrijf voor een Betere Wereld vind je op http://bit.ly/ABIBW.
Meer info over CDP: www.cdp.net. De resultaten van de CDP-studie vindt u hier: http://bit.ly/ZAoBzQ.

Over InBev Belgium
De oorsprong van onze activiteiten gaat terug tot 1366 naar de brouwerij Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer. Ons bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan. InBev Belgium is vandaag marktleider in eigen land. De voornaamste Belgische merken zijn: Stella Artois®, Jupiler®, Leffe®, Hoegaarden® en Belle-Vue®. InBev Belgium streeft er ook naar om de Belgische biermarkt als geheel een nieuwe dynamiek te bezorgen door een evenwichtige aanpak waarin traditie en innovatie op basis van consumentenvoorkeuren elkaar aanvullen, en waarbij vakmanschap en kwaliteit steeds de rode draad vormen. Recente succesvolle innovaties omvatten Hoegaarden 0,0® (2011), Hoegaarden Rosée 0,0® (2012), en de laatste nieuwe telg in de Leffe-familie, Leffe Royale® (2012). Voor meer informatie kan u terecht op www.ab-inbev.be

Dankzij ons engagement om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen samenbrengt voor een Betere wereld neemt Anheuser-Busch InBev een leiderspositie in de biersector in op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen en staat gerangschikt als eerste bierbedrijf op de door FORTUNE Magazine gepubliceerde lijst van de "World’s Most Admired Companies”. Onze inspanningen voor een Betere Wereld richten zich op drie pijlers: verantwoorde consumptie promoten; het milieu beschermen; en iets teruggeven aan de gemeenschappen waar we wonen en werken. Overal ter wereld ontwikkelen en implementeren we in samenwerking met ouders, ambtenaren, maatschappelijke organisaties, kleinhandelaars enz. programma’s en campagnes op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Gaande van het promoten van boodschappen die oproepen tot verantwoorde consumptie in enkele van de meest bekeken televisieprogramma’s ter wereld, over het omzetten van kokosnootschillen in hernieuwbare energie om onze brouwerijen van brandstof te voorzien, tot vrijwilligerswerk in de gemeenschap, verbinden Anheuser-Busch InBev en haar werknemers zich ertoe om een verschil te maken.

Perscontact InBev Belgium:
Media Relations –0479 92 46 43 – media.relations@ab-inbev.com