De Lijn en Stella Artois brengen Leuvense feestvierders veilig van oud naar nieuw

Leuven - 12.12.2014

De Lijn, Stella Artois en de Leuvense gemeenten slaan de handen in elkaar om de Leuvense feestvierders op oudejaarsnacht veilig en vlot te vervoeren. Dankzij de steun van Stella Artois, kunnen er bussen tijdens oudejaarsnacht worden ingezet in en rondom Leuven en zorgen de medewerkers van De Lijn ervoor dat de reizigers veilig oud en nieuw kunnen vieren.

“Mijn thuis is… waar de bus me brengt”

Stella Artois, het favoriete pilsbier van de Leuvenaars en het nummer 1 Belgische bier wereldwijd, is sterk verankerd in de Leuvense gemeenschap. Via de unieke samenwerking met De Lijn in Leuven wil het merk er mee voor zorgen dat de Leuvenaars van een onbezorgd en veilig eindejaar kunnen genieten. “Deze actie, onder het motto ‘Mijn thuis is… waar de bus me brengt’, kadert in onze vele inspanningen voor een Betere Wereld, waarbij de promotie van verantwoorde consumptie voorop staat. Dankzij de feestbussen die ingezet worden op oud en nieuw kunnen de Leuvenaars zorgeloos feestvieren en veilig op hun feestbestemming en terug thuis geraken. We zijn dus heel blij dat Stella Artois hier kan toe bijdragen,” aldus Philippe Vandeuren, Directeur Legal en Corporate Affairs bij AB InBev.

Om de Leuvenaars te wijzen op dit initiatief rijden vanaf vandaag (12 december) op verschillende Leuvense routes van De Lijn een aantal bussen die verfraaid werden met speciaal ontwikkelde campagnebeelden van Stella Artois. Op die manier kunnen de Leuvenaars samen met Stella Artois en De Lijn alvast beginnen aftellen naar het nieuwe jaar.

“De Lijn kan de dienstverlening tijdens oudejaarsnacht uitvoeren dankzij de steun van een aantal gemeenten, politiezone KLM en door de nieuwe samenwerking met Stella Artois. De Leuvense brouwer, samen met de gemeenten Leuven, Aarschot, Herent, Winksele, Bierbeek, Boutersem, Holsbeek en Rotselaar, maakt het oudejaarsvervoer in de Leuvense regio mogelijk. 65 medewerkers van De Lijn staan met oud-nieuw paraat om de feestvierders veilig te vervoeren,” geeft Johan Van Looy, directeur van De Lijn Vlaams-Brabant, nog mee.

De reizigers van De Lijn zullen met het oudejaarsnachtbiljet (3€) of op vertoon van hun abonnement kunnen genieten van onbeperkt vervoer op oudejaarsavond en nieuwjaarsdag dankzij een aangepaste dienstregeling van De Lijn. De routes van de feestbussen werden bovendien bepaald in functie van de locaties waar er festiviteiten plaatsvinden. Voor meer informatie en de juiste dienstregeling wordt verwezen naar www.delijn.be/oudejaar of kan er gebeld worden met De Lijn op het nummer 070 220 200 (0,30€/min.).

Over Stella Artois

Stella Artois maakt deel uit van een Belgische brouwtraditie die teruggaat tot 1366. Stella Artois, wereldwijd icoon van superieure waarde en kwaliteit, is het Nr één Belgische bier wereldwijd en wordt in bijna 100 landen gedronken. Stella Artois is een gefilterd blond pilsbier van lage gisting, gebrouwen uit natuurlijke ingrediënten van de hoogste kwaliteit. Het is een frisse dorstlesser met een moutig midden en een pittige afdronk, wat voor een volle smaak en een vleugje bitterheid zorgt. Stella Artois wordt idealiter tussen 3 en 5 graden Celsius geserveerd en dient te worden geschonken in het unieke Stella Artois glas op voet, volgens het schenkritueel in 9 stappen. Op die manier kan men optimaal van deze goudkleurige pils genieten. Raadpleeg eveneens onze websites: www.stella-artois.be en www.ab-inbev.be.

Dankzij ons engagement om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen samenbrengt voor een Betere wereld neemt AB InBev een leiderspositie in de biersector in op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen en staat gerangschikt als eerste bierbedrijf op de door FORTUNE Magazine gepubliceerde lijst van de "World’s Most Admired Companies”.  Onze inspanningen voor een Betere Wereld richten zich op drie pijlers: verantwoorde consumptie promoten; het milieu beschermen; en iets teruggeven aan de gemeenschappen waar we wonen en werken. Overal ter wereld ontwikkelen en implementeren we in samenwerking met ouders, ambtenaren, maatschappelijke organisaties, kleinhandelaars enz. programma’s en campagnes op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Gaande van het promoten van boodschappen die oproepen tot verantwoorde consumptie in enkele van de meest bekeken televisieprogramma’s ter wereld, over het omzetten van kokosnootschillen in hernieuwbare energie om onze brouwerijen van brandstof te voorzien, tot vrijwilligerswerk in de gemeenschap, verbinden Anheuser-Busch InBev en haar werknemers zich ertoe om een verschil te maken.

Perscontact InBev Belgium:

Media Relations – 0479 92 46 43 – [email protected]