bgbg
swoosh

Persberichten

Gevonden resultaten

Brussel - 27.10.2016

Jupiler 0,0%: optimale bierervaring zonder alcohol

AB InBev zet Global Smart Drinking Goals kracht bij door 0,0% versie van populairste Belgisch pilsmerk

Niets is moeilijker dan een goede pils brouwen. Daar zijn menig bierkenners het over eens. Een pils brouwen met een optimale smaakbeleving maar zonder alcohol is dan ook iets waar veel kennis en innovatie voor nodig is. Alcohol zorgt immers voor smaak en body in bier. Met een nieuw recept, een uniek brouwproces en een degelijke marketingondersteuning wil AB InBev een versnelling hoger schakelen in het aanbieden van laag- en niet-alcoholhoudende bieren aan haar consumenten.

Leuven - 14.09.2016

Positieve resultaten ecocombi

21% minder CO2 uitstoot op het vastgelegde traject Heverlee-Antwerpen

Begin 2015 hebben AB InBev en haar transportpartner NinaTrans samen het startschot gegeven voor de allereerste rit van een ecocombi op de Vlaamse wegen in het kader van een proefproject van de Vlaamse overheid. De resultaten van de eerste evaluatie zijn positief. Op een anderhalf jaar tijd werd er bijna 20 ton CO2 minder uitgestoten door het gebruik van de ecocombi in vergelijkbaar met de klassieke vrachtwagen op het vastgelegde traject. Dit is gemiddeld een vermindering van 21%.

Leuven - 14.09.2016

AB InBev, stad Leuven, KU Leuven en UZ Leuven slaan de handen in elkaar om onverantwoorde consumptie in Leuven met 10% te doen dalen tegen 2020

Ambitieus pilootproject ‘Smart Drinking Leuven’ van start

Vandaag stellen AB InBev, stad Leuven, KU Leuven en UZ Leuven het pilootproject ‘Smart Drinking Leuven’ voor, een ambitieus project om tegen eind 2020 onverantwoorde consumptie in de stad Leuven met 10% te doen dalen. Dit jaar zal via een nulmeting de consumptie in Leuven in kaart gebracht worden en op basis van de resultaten zullen aandachtsgebieden geformuleerd worden die we met innovatieve campagnes en initiatieven zullen aanpakken. Hierbij valt te denken aan het tegengaan van binge drinking onder studenten, consumptie door minderjarigen en rijden onder invloed. AB InBev start het pilootproject in diverse steden over de hele wereld in het kader van zijn Global Smart Drinking Goals. Na een evaluatie van het project in Leuven is het ook de bedoeling om de meest invloedrijke en effectieve campagnes op te zetten in andere steden.

Buggenhout/Leuven - 08.09.2016

Brouwerij Bosteels kiest voor solide toekomst en treedt toe tot AB InBev’s ‘Craft & Specialty’ netwerk

De merken Tripel Karmeliet, Kwak en DeuS blijven binnen de Belgische brouwerijfamilie van AB InBev

Buggenhout/Leuven – Na zeven generaties staat de familie Bosteels op het punt om met een gerust gemoed het erfgoed en de merken van de brouwerij over te dragen. Door zich aan te sluiten bij het ‘craft & specialty’ netwerk van AB InBev zijn zowel de Belgische eigendom als de verdere ontwikkeling van de befaamde familiebrouwerij veilig gesteld. Met de brouwfaciliteiten en de knowhow van de brouwerij in hartje Buggenhout, biedt deze overname niet alleen groeipotentieel, maar ook een grotere aanwezigheid binnen de internationale bierscène, dankzij bijkomende exportopportuniteiten.

HOEGAARDEN - 07.06.2016

Nieuwe biogasmotor zorgt voor duurzamere brouwerij in Hoegaarden

Door nieuwe biogasmotor wordt 59% meer groene energie geproduceerd

AB InBev lanceerde in 2013 een aantal ambitieuze milieu doelstellingen waaronder het terugdringen van het wereldwijde energieverbruik met 10% tegen eind 2017. In België is de ingebruikname van een biogasmotor op de brouwerij in Hoegaarden een nieuwe stap naar een groenere brouwomgeving. De biogasmotor werd in samenwerking met partner Van Parijs Maes Engineering geïnstalleerd.

LEUVEN - 17.05.2016

Jeroen Meus maakt met WÜRST knalrode #ALLINRED Dog als steun voor de Rode Duivels

Met het Europees Kampioenschap voetbal op minder dan een maand voor ons, neemt het enthousiasme rond de talentvolle generatie Rode Duivels alleen maar toe. Om de Rode Duivels te steunen, roept Jupiler heel het land op om alles #ALLINRED te kleuren. Mensen komen hierbij op de meest verrassende ideeën. Het beste bewijs? Een “folieke” van kok en ondernemer Jeroen Meus, die samen met zijn WÜRST equipe op de proppen komt met een duivelsrode haute dog die vanaf vandaag tot het einde van het EK te verkrijgen zal zijn.

LEUVEN - 16.05.2016

Goud voor Hoegaarden op World Beer Cup℠ 2016

Tijdens de World Beer Cup℠, de meest prestigieuze tweejaarlijkse biercompetitie ter wereld, werd het witbier Hoegaarden bekroond met een gouden medaille. In de categorie Belgian-Style Witbier werd Hoegaarden onder 77 inzendingen verkozen als beste witbier.

LEUVEN - 28.04.2016

Nationaal Terras Onderzoek: Belgen zijn genieters en willen dit moment langer vasthouden

Zomer brengt een nieuwe trend voor een veranderende consument

Met de start van de lente en de zomer in aantocht verschijnen de terrassen opnieuw in het straatbeeld. Belgen zijn volgens een studie* in opdracht van het AB InBev merk Hoegaarden fervente terrasbezoekers. Zij willen er ook steeds langer genieten, met minder alcoholconsumptie. Daarom vergroot AB InBev het Hoegaarden aanbod uit met een alcoholvrije Radler in twee smaken: Lemon & Lime en Agrum.

Leuven - 25.04.2016

Jupiler zet elektronische muziekgenres in de kijker op Tomorrowland

Meest populaire biermerk in België kondigt samenwerking & campagne met Tomorrowland aan

’s Werelds populairste festival Tomorrowland en het favoriete bier van de Belgen brengen je alvast in de festivalsfeer met de lancering van zes limited-edition aluminium Jupiler flesjes. Elk flesje, dat ook handig hersluitbaar is, staat voor een ander genre op het festival. Deze actie is de eerste visualisering van de samenwerking tussen het festival en Jupiler in België.

Luxemburg - 20.04.2016

Diekirch Radler luidt nieuw tijdperk Luxemburgse biermarkt in

Het nieuwe bier van Diekirch legt de nadruk op de intentie van de brouwerij om echte laag-alcoholhoudende alternatieven aan te bieden op de lokale markt

Luxemburg, 20 april 2016 – La Brasserie de Luxembourg Mousel-Diekirch kondigt de lancering aan van een nieuw bier binnen het Diekirch gamma, Diekirch Radler, en speelt hiermee in op een evolutie waarbij consumenten bewustere keuzes willen maken wanneer ze bier drinken. Met de komst van een bier zoals Diekirch Radler, een laag alcoholhoudend alternatief met een fruitige en frisse smaak, biedt la Brasserie de Luxembourg vanaf heden een echt alternatief aan voor bierliefhebbers.

Brussel - 06.04.2016

Brusselse Atomium is ‘geheime’ locatie Cubanisto x Boiler Room party

Lefto zet Belgisch en internationaal talent op 7 april in de kijker

Cubanisto, het bier met rumsmaak van AB InBev en het wereldwijde muzieknetwerk Boiler Room onthullen vandaag het Atomium als ‘geheime’ locatie voor hun exclusieve party op 7 april as. Hiermee maken zij een sterk statement. Het Atomium is immers ‘het’ Brusselse en Belgische symbool bij uitstek en een unieke plaats om de door Lefto geselecteerde underground DJ’s en het elektro-muziektalent van het moment aan het publiek voor te stellen. In het Atomium zorgt visual artist Romain Tardy voor een visuele trip met zijn licht performance.

LEUVEN - 29.03.2016

#ALLINRED: Jupiler lanceert exclusieve Rode Duivelsblikjes

Jupiler geeft voorzet voor een geslaagd kampioenschap

LEUVEN – Jupiler lanceert een unieke collectie Rode Duivels-blikken in het kader van de #ALLINRED-campagne voor het komende Europees Kampioenschap. Er zullen in totaal 18 verschillende blikken te vinden zijn, elk met een afbeelding van een Rode Duivel. Hiermee wil het merk niet alleen de Rode Duivels steunen, maar ook de supportersgevoelens versterken.

Leuven - 04.03.2016

Pavé à la Leffe: een nieuwe en unieke Belgische abdijkaas

Kaas- én bierliefhebbers zien in april 2016 hun stoutste droom in vervulling gaan, want dan wordt de eerste variant van de gloednieuwe, overheerlijke abdijkaas met Leffe gelanceerd. Deze unieke kaas met Leffe bier combineert de kennis van de kaasmeesters van Savencia met het vakmanschap van de meesterbrouwers van Leffe.

Leuven - 01.03.2016

Alcoholvrije bieren de nieuwe trend: proef ze nu in pop-up bar op Leuvense Oude Markt

LEUVEN - Op 1 maart opent een nieuwe pop-up bar op de Oude Markt in Leuven. Niets bijzonders, ware het niet dat NapLap slechts één maand openblijft en enkel alcoholvrije en alcoholarme dranken serveert. De initiatiefnemers stad Leuven, KU Leuven, UCLL, LOKO en AB InBev willen een debat openen over verstandig alcoholgebruik.

Leuven - 22.02.2016

AB InBev investeert fors in Belgische economie

Substantiële uitbreiding van de productiecapaciteit

Vandaag gaven Belgisch premier Charles Michel en AB InBev CEO Carlos Brito het startschot van de bouw van een bijkomende Stella Artois brouwinstallatie in Leuven, die vanaf begin 2017 volledig operationeel zal zijn. Deze uitbreiding van brouwcapaciteit maakt deel uit van een totale investering van bijna 110 miljoen euro gespreid over drie brouwerijen in België. Voortdurende investeringen hebben een positieve invloed op de werkgelegenheid en op de ordervolumes bij tal van kleine en middelgrote ondernemingen in ons land.

Brussel - 17.02.2016

Jupiler #ALLINRED campagne kleurt het land rood om iedereen te verenigen achter de Rode Duivels

Europees Kampioen als kers op de taart na 25 jaar sponsorschap?

Jupiler presenteert vandaag haar #ALLINRED campagne voor de Rode Duivels in aanloop naar het Europees Kampioenschap voetbal deze zomer in Frankrijk. Meer dan ooit is de huidige generatie duivels in staat om iets unieks te realiseren en dit wil Jupiler dan ook ten volle ondersteunen. Hoe? Jupiler wil heel het land verenigen en rood kleuren, als één rood blok achter de ploeg. Dit met behulp van oa. een tv-campagne, supportersmateriaal en –acties voor de horeca en unieke gadgets en promo’s voor de retail. Het grote publiek zal zich dankzij een online campagne ook volledig in het rood kunnen tooien. Iedereen klaar voor de strijd!

Leuven - 08.02.2016

Iconisch Leffe glas laat je jouw zintuigen herontdekken

Nieuw Leffe glas geeft bierdrinkers betere smaakbeleving

Smaken verschillen en smaken veranderen. Ook de manier waarop we bier willen degusteren is in volle evolutie. Uit een studie van AB InBev blijkt dat 1 op 5 ondervraagde Belgen een bier kiest op basis van aangepast glaswerk. Bierdrinkers zetten immers meer en meer in op smaakbeleving. Leffe wil ook die ervaring verbeteren door haar iconische glas op 3 punten aan te passen. Leffe wil daarmee het bier zijn dat jou jouw zintuigen laat herontdekken.

Leuven - 15.01.2016

InBev België kondigt investering van 49,8 miljoen euro aan in brouwerij van Jupille

LEUVEN – InBev België maakt zich op om 49,8 miljoen euro te investeren in de site van Jupille teneinde de voorzieningen te optimaliseren en de capaciteit uit te breiden. Er zullen onder meer twee nieuwe afvullijnen voor flessen komen om te beantwoorden aan de stijgende exportvraag.

Leuven - 10.12.2015

AB InBev lanceert Global Smart Drinking Goals: consumenten worden aangespoord om steeds verstandige consumptiekeuzes te maken

De leider in de biermarkt wil alcoholmisbruik tegen eind 2025 terugdringen door: - meerjarige pilots te introduceren in verschillende steden wereldwijd om het schadelijk gebruik van alcohol met 10% te verminderen - 1 miljard USD te investeren in sociale marketing campagnes & gerelateerde programma’s - ervoor te zorgen dat minstens 20% van ons globale volume bestaat uit niet- of laagalcoholhoudende producten1 - een informatielabel op alle producten te plaatsen om de kennis rond alcohol en gezondheid te doen toenemen

Leuven - 09.12.2015

Stella Artois nodigt buren uit voor kerstdiner in de brouwerij

Buurtbewoners krijgen rondleiding en diner aangeboden met bier in de hoofdrol

Stella Artois nodigde 70 buren van de Leuvense brouwerij uit voor een uniek kerstdiner waarvan alle gerechten aangepast werden aan bieren van de brouwer. Het beer pairing kerstdiner vond plaats in het volledig vernieuwde bezoekerscentrum Den Thuis en startte met een bezoek aan de Stella Artois brouwerij in volle uitbreiding.

Hasselt - 07.12.2015

Pininfarina ontwerpt unieke Jupiler tapinstallatie The Bull

Wereldpremière: exclusieve tapinstallatie van Pininfarina voor Jupiler in Versuz

Een perfecte combinatie van passie, kracht en vitaliteit. Dat alles was nodig om The Bull te creëren, een unieke tapinstallatie van Pininfarina voor Jupiler. Van de limited edition zullen er slechts 6 geplaatst worden in exclusieve Belgische clubs. De Hasseltse club Versuz mocht als eerste de innovatieve tapinstallatie in gebruik nemen, die op 7 december in wereldpremière werd voorgesteld.

Leuven - 02.12.2015

Jupiler en Pro League lanceren ‘Don’t drink and drive’- preventiecampagne

Voetballers uit de Jupiler Pro League vragen aandacht voor verkeersveiligheid in nieuwe TV-spot

De nieuwe preventiecampagne ‘Don’t Drink and Drive’ is vanaf 1 december in de bioscoop en op TV te zien. De campagne is een gezamenlijk initiatief van Jupiler en de Pro League. Voetbalspelers uit de eerste klasse voetbalclubs figureren in de nieuwe spot, die tijdens de kerstperiode de aandacht moet vestigen op verkeersveiligheid en verantwoorde alcoholconsumptie.

Leuven - 20.11.2015

Is het einde van de bierbuik in zicht?

Calorieën in bier schromelijk overschat: calorie informatie op alcoholhoudende dranken moet Belg bewuster doen kiezen

Hoewel 1 op 3 Belgen beweert op de hoogte te zijn van een gezonde calorie-inname, blijkt 65% van deze groep dit verkeerd in te schatten. Dit is niet enkel voor voeding zo maar ook voor alcoholhoudende dranken. Uit een onderzoek* van AB InBev blijkt namelijk dat het aantal calorieën in bier meer overschat wordt dan de hoeveelheid calorieën in wijn. Daarom heeft AB InBev zich samen met andere brouwers, verenigd in Brewers of Europe geëngageerd om informatie over ingrediënten en voedingswaarde van bier te gaan vermelden op verpakking en/of online.

Leuven - 17.11.2015

AB InBev lanceert intensieve biertraining voor de horeca

Beer Masters kunnen klanten beter adviseren over bier

Bierliefhebbers hebben steeds meer interesse in het verhaal achter het bier, de oorsprong van de smaak, de natuurlijke ingrediënten en met welke gerechten biersoorten kunnen worden gecombineerd. In de horeca verwachten ze een kwaliteitsvolle bierbeleving. Om op het terras, in het café of in het restaurant goede bieradviezen te geven, is verregaande bierkennis essentieel. Op de Horeca Expo in Gent lanceert AB InBev daarom voor alle uitbaters in België een gratis online training, Beer Master, zodat de bierkennis nog verder verdiept kan worden. Via een geavanceerde E-Learning kunnen zeven niveaus met bijbehorende studiestof doorlopen worden. Ieder niveau wordt afgesloten met een korte test.

Leuven - 09.11.2015

Belg Jean-Jacques Velkeniers zal nieuwe Business Unit “West-Europa” leiden bij AB InBev

Om de juiste focus te bepalen bij het stimuleren van de groei op lange termijn, zal AB InBev in de Zone Europa overschakelen van vijf op vier business units. De huidige business units “België, Nederland & Luxemburg” en “Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk” zullen samen opgaan in de nieuwe Business Unit West-Europa. Door deze landen samen te brengen, zal AB InBev haar commerciële slagkracht vergroten om zo verdere groei te ondersteunen. De andere business units blijven ongewijzigd, maar krijgen een nieuwe naam

Leuven - 05.11.2015

Bier steeds populairder bij vrouwen

#WeAllLoveBeer campagne AB InBev rekent af met cliché dat bier mannendrank is

AB InBev lanceert wereldwijd de #WeAllLoveBeer campagne. Hiermee wil AB InBev komaf maken met het stereotiepe beeld van bier als mannendrank. Uit recent onderzoek* blijkt immers dat het vooroordeel over de mismatch tussen vrouwen & bier nog steeds erg actueel is. Dit ondanks de vaststelling dat meer vrouwen bier drinken en dit ook hipper vinden dan voorheen. Een experiment door AB InBev opgezet in cafés, waarbij vrouwen een biertje bestelden en mannen een ander drankje, toont hoe de ober systematisch het biertje voor de vrouw aan de man geeft. 34% van de Belgische vrouwen en 54% van de mannen maakte deze situatie al mee. http://www.wealllovebeer.com/fl/

Leuven - 27.10.2015

AB InBev rekruteert 40 nieuwe trainees in de BeNeLux

AB InBev’s Droom is om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld. Om deze Droom levend te houden, bieden we opportuniteiten aan voor gedreven, ambitieuze en getalenteerde afgestudeerden die klaar zijn om een snelgroeiende, internationale carrière uit te bouwen. Vorige maand verwelkomden we niet minder dan 40 uitzonderlijke trainees in onze BeNeLux zone. Deze groep van jong talent bestaat uit 12 Global Management Trainees afkomstig uit België, 6 Supply Management Trainees waarvan 5 uit België en 22 Market Visionaries waarvan 14 Belgen die klaar zijn om AB InBev’s werking te ervaren en aan een veelbelovende carrière te bouwen.

Luxemburg - 23.10.2015

La Brasserie de Luxembourg Mousel-Diekirch verankert zich in Luxemburg

La Brasserie de Luxembourg Mousel-Diekirch, kondigt vandaag een investering aan van 25 miljoen EUR in een nieuwe brouwerij. Het vastgoedproject Draïeck Dikrech, sinds 2010 in uitvoering door de Luxemburgse ontwikkelaar Coogee SARL zal de hele historische site tevens opwaarderen door het creëren van 200 extra woongelegenheden, kantoren en commerciële ruimtes. De opening van de nieuwe brouwerij is gepland voor begin 2018.

Hoegaarden - 22.10.2015

De brouwcapaciteit van de brouwerij van Hoegaarden wordt uitgebreid met een derde dankzij de stijgende exportvraag

InBev Belgium investeert 5,7 miljoen euro

InBev Belgium gaat 5,7 miljoen euro investeren in de brouwerij van Hoegaarden. De brouwerij zal daardoor binnenkort beschikken over meer productievolume en over extra fermentatiecapaciteit. Deze investering komt er dankzij de groeiende vraag naar Hoegaarden vanuit het buitenland.

Brussel - 17.09.2015

Be(er) Responsible and Don’t Drink & Drive

AB InBev biedt veilige rit naar huis aan na cafébezoek in Brussel

AB InBev organiseert vandaag, aan de vooravond van Global Be(er) Responsible Day op vrijdag 18 september, een ‘Don’t Drink & Drive’ sensibiliseringsactie in Brussel. Vanavond brengt AB InBev heel wat mensen na een cafébezoek in Brussel veilig naar huis. In dit kader liet het bedrijf een onderzoek uitvoeren naar de wijze waarop Belgen omgaan met veilig verkeer naar huis en hoe zij aankijken tegen sensibiliseringsacties. 3 op 4 Belgen die een avond op stap gaan en alcoholhoudende dranken consumeren, regelen al bij het begin van de avond hun vervoer naar huis. Het aanduiden van een BOB geniet daarbij de voorkeur boven vervoer per taxi, te voet of met het openbaar vervoer. Het komt echter ook voor dat de BOB het gedurende de avond laat afweten. Dan is het uiteraard van belang een alternatieve wijze te vinden om veilig naar huis te gaan. Een groot deel van de consumenten (88%) geeft aan dat sensibiliseringsacties hen aanzetten tot bewuster omgaan met alcohol en rijden.

Poperinge - 11.09.2015

AB INBEV ONDERSTEUNT BELGISCHE HOP MET LEFFE ROYALE

‘Vergeten’ Poperingse Whitbread Golding-hop start nieuw leven

Poperinge, 11 september 2015 – De uitzonderlijke kwaliteit van Belgische hop, de rijke teelttraditie en de vele en ook nieuwe variëteiten doen de wereldwijde interesse in onze hop stijgen. De lange traditie van hop in België en de knowhow van de telers zijn wereldvermaard en verdienen de nodige erkenning. Ook AB InBev wil haar steentje bijdragen door de hopsoort Whitbread Golding, een typische variëteit uit Poperinge, te gebruiken voor het brouwen van de gelijknamige Leffe Royale. Door de lokale hopteelt te ondersteunen hoopt AB InBev nieuwe zuurstof te geven aan de Belgische hopcultuur. De aanhoudende volumegroei van de Leffe-bieren, met een wereldwijde stijging van 64% sinds 2007, belooft een mooie toekomst voor de verdere samenwerking met de Belgische hoptelers.

Leuven - 10.09.2015

InBev Belgium kondigt een investering aan van 55 miljoen euro in de brouwerij van Leuven

De investering betreft de bouw van een vierde brouwlijn en de uitbreiding van de fermentatie en filtratie-installaties op de site van de Stella Artois-brouwerij in Leuven.

InBev Belgium bereidt zich voor op een investering van ongeveer 55 miljoen euro op de site van Leuven voor het optimaliseren van haar installaties. De Stella Artois-brouwerij zal daardoor binnenkort beschikken over meer productievolume en over extra fermentatie- en filtratiecapaciteit. Deze aanzienlijke investering komt er dankzij de groeiende exportvraag.

Leuven - 07.08.2015

Belg meest fier op zijn bier

Reputatie van bier het best in België

Leuven, 7 augustus 2015 — België is hét bierland bij uitstek. Belgen zijn dan ook erg trots op hun bier. De reputatie van bier is in ons land beduidend beter dan in andere toonaangevende bierproducerende landen zoals het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Brazilië.

Leuven - 24.07.2015

Jupiler Pro League introduceert nieuwe beker ter ere van 25-jaar jubileum tijdens wedstrijd STVV-Club Brugge

Leuven – Vanavond gaat het nieuwe seizoen van de Jupiler Pro League van start met de wedstrijd STVV-Club Brugge. Jupiler en de Pro League vieren dit jaar het 25-jarig bestaan van hun partnership met een nieuwe beker voor de landskampioen van de ontwerpers Eva Willems en Bernhard De Paepe.

St-Pieters-Leeuw - 16.07.2015

TIENSE PRIMEURKRIEKEN AANGEKOMEN VOOR NIEUWE KRIEK BELLE-VUE

Huwelijk Tiense krieken en authentieke Brusselse brouwknow-how geven uniek karakter aan Kriek Belle-Vue

St-Pieters-Leeuw, 16 juli 2015 – Vandaag brak naar jaarlijkse gewoonte de hoogdag aan voor het brouwen van de unieke ambachtelijke kriekenlambiek in Brouwerij Belle-Vue. Voor dag en dauw arriveerden tonnen primeurkrieken uit Tienen. Zij worden door de Belle-Vue meesterbrouwer meteen in de vaten met Lambiek ‘gestort’. Na zes maanden rijpen wordt de Kriek Belle-Vue gebotteld. Met zijn unieke fris-zure smaak is Kriek Belle-Vue de nummer één van de kriekbieren op de Belgische markt. Deze worden steeds populairder dankzij het succes van zure en bittere smaken.

Leuven - 28.06.2015

België voor de 3e keer op rij Wereldkampioen Biertappen

Leuven, België – 28 juni 2015. Stella Artois, het best verkopende Belgische bier ter wereld, kondigde gisterenavond aan dat Jan Vandenplas uit België de titel van Stella Artois World Draught Master 2015 heeft gewonnen. Tijdens de internationale finale hebben 21 kandidaten moeten demonstreren wie van hen het veeleisende Schenkritueel in 9 stappen het best onder de knie had. Jan Vandenplas versloeg Lori Wallace uit Nieuw-Zeeland in een spannende finale waarin twee van 's werelds snelste en meest talentvolle mededingers het tegen elkaar opnamen.

Leuven - 19.06.2015

Promotie verantwoorde consumptie tijdens ‘Hockey World League’ - AB InBev en de Koninklijke Belgische Hockey Bond slaan de handen in elkaar

.

Leuven – In 2014 beslisten Jupiler en de Koninklijke Belgische Hockey Bond om een langdurige samenwerking aan te gaan. De promotie van verantwoorde consumptie van alcohol is een belangrijk aandachtspunt in deze samenwerking. Tijdens de ‘Hockey World League’ in Brasschaat van 20 juni tot 5 juli zal als pils Jupiler Blue, met een alcoholpercentage van 3,3%, geschonken worden. Aan de ingang zullen ‘Responsible Drinking’-bandjes worden verdeeld aan +16-jarigen. Enkel de dragers van dit bandje zullen bier kunnen bestellen. Het barpersoneel volgde ook de verantwoorde serveertraining van AB InBev om op een positieve manier om te gaan met alcoholconsumptie.

Leuven - 05.06.2015

7de Wereldmilieudag: AB InBev het zuinigst met water onder de grootste brouwers

Twee vooropgestelde milieudoelstellingen zijn vervroegd bereikt

Leuven - Anheuser-Bush InBev gaat het zuinigst om met water van alle wereldwijd actieve bierbrouwers. Deze eervolle titel werd behaald op basis van een waterverbruikratio van 3,2 hectoliter water per hectoliter productie. Dit is het laagste verbruik onder de grootste brouwers. Deze aankondiging valt samen met AB InBev’s 7e wereldwijde deelname aan Wereldmilieudag, een jaarlijks initiatief van de Verenigde Naties. Dit jaar richt AB InBev zich specifiek op het thema ‘Water’, het belangrijkste ingrediënt voor het brouwen van bier en bovendien een levensnoodzakelijke grondstof in alle gemeenschappen over heel de wereld. Heel wat medewerkers trokken vandaag in Leuven op pad om samen zwerfvuil te verzamelen langs het water. Daarnaast kwamen verschillenden onder hen met de fiets of carpoolend naar het werk om zo hun CO2-uitstoot te verlagen.

Leuven - 03.06.2015

Stella Artois bekroont Belgisch Kampioen Biertappen 2015

Na een zeer spannende finale, kan Stella Artois met trots de nieuwe Belgisch Kampioen biertappen aankondigen: Jan Vandenplas van café Louvain Louvain in Leuven is vandaag uit een selectie van 20 kandidaten verkozen tot beste biertapper van het land. Dit gebeurde door een professionele jury, onder leiding van drie voormalige wereldkampioenen én de uittredende wereldkampioene Marjolein Geuens, bijgestaan door Jean-Louis Van de Perre, voorzitter van de Belgische Brouwers VZW. Jan Vandenplas heeft bewezen als geen ander het ‘9 step pouring ritual’ of het schenkritueel in 9 stappen te beheersen: de kunst om een Stella Artois te tappen van het vat en vervolgens perfect op te dienen aan tafel. De publieksprijs gaat naar café De Rijkswacht in Hoogstraten. Als Stella Artois-ambassadeur van ons land, trekt Jan Vandenplas op 27 juni naar Londen om er onze eer te verdedigen tijdens de Stella Artois World Draught Masters 2015, het Wereldkampioenschap Biertappen.

Leuven - 04.05.2015

Peter Van Eetvelde van café De Groene Poort is de beste tapper van West- en Oost-Vlaanderen

Vandaag werd in het Brugse Concertgebouw het taptalent getest van de barmannen en -vrouwen uit West- en Oost-Vlaanderen. Uit een totaal van 19 deelnemers, bewees Peter Van Eetvelde van café De Groene Poort dat hij als de beste een Stella Artois kan tappen. Samen met 4 andere finalisten gaat hij door naar de Belgische finale in brouwerij De Hoorn in Leuven op woensdag 3 juni 2015. Daar zal besloten worden wie de eer van ons land mag verdedigen op het Wereldkampioenschap, dat dit jaar plaatsvindt op 27 juni in Wimbledon!

Leuven - 28.04.2015

AB InBev viert WORLD SAFETY DAY 2015: Samen werken aan veiligere wegen

World Safety Day, dit jaar op 28 april, promoot een veilige en gezonde werkplaats. AB InBev stelt dit jaar de verkeersveiligheid in de kijker door een focus op “Together for Safer Roads”. Dit initiatief tracht de verkeersveiligheid te verbeteren opdat verkeersongelukken niet langer één van de meest voorkomende doodsoorzaken zouden zijn. InBev Belgium organiseert hierrond verschillende activiteiten. Daarnaast heeft AB InBev in België 145 vrachtwagens voorzien van dode hoek-stickers om zachte weggebruikers extra aandachtig te maken.

Leuven - 27.04.2015

Sven Pasteels van café The Loft is de beste tapper van Brussel en Wallonië!

Vandaag werd op Brussels Airport in Zaventem het taptalent getest van de barmannen en- vrouwen uit Brussel en Wallonië. Uit een totaal van 23 deelnemers, bewees de Sven Pasteels van café The Loft dat hij als de beste een Stella Artois kan tappen. Samen met 4 andere finalisten gaat hij door naar de Belgische finale in brouwerij De Hoorn in Leuven op woensdag 3 juni 2015. Daar zal besloten worden wie de eer van ons land mag verdedigen op het Wereldkampioenschap, dat dit jaar plaatsvindt op 27 juni in Wimbledon!

België - 21.04.2015

Jupiler Festival National: 8-15-22 mei

Omdat de festivalzomer niet vroeg genoeg kan starten. Haal DJ Fresh naar jouw café!

Voor Jupiler, de nummer 1 muziekpartner in België, kan de festivalzomer niet vroeg genoeg beginnen. Vanaf 8 mei kan je tijdens Jupiler Festival National 3 vrijdagavonden lang vanaf 20 uur genieten van het grootste festival van het land. In maar liefst 2000 Belgische cafés kan je namelijk dan al de festivalsfeer proeven. Wat kan je verwachten: vele fantastische live optredens georganiseerd door de cafés en in samenwerking met Studio Brussel (De Nieuwe Lichting) en Pure FM, een toffe ambiance én – wat dacht je – lekker bier. Bovendien pakt Jupiler uit met een nooit geziene nationale tournée générale : 3 vrijdagavonden lang 2000 gratis vaten. Jupiler geeft weliswaar de aftrap voor het festivaliseizoen, maar wil daarnaast ook iedereen voorbereiden op de festivalzomer. Daarom zullen er Jupiler Festival-Tshirts in de winkel liggen vanaf 15 juni. Ook zijn er Jupiler Festival-blikken met verschillende designs die nu al verkrijgbaar zijn.

Antwerpen - 20.04.2015

Bart Colman van café Den Brigand is de beste tapper van Antwerpen en Limburg

Vandaag werd op de Badboot in Antwerpen het taptalent getest van de barmannen en ‐vrouwen uit Antwerpen en Limburg. Uit een totaal van 19 deelnemers, bewees de 24‐jarige Bart Colman uit Haasdonk dat hij als de beste een Stella Artois kan tappen. Samen met 4 andere finalisten gaat hij door naar de Belgische finale in brouwerij De Hoorn in Leuven op woensdag 3 juni 2015. Daar zal besloten worden wie de eer van ons land mag verdedigen op het Wereldkampioenschap, dat dit jaar plaatsvindt op 27 juni, in Wimbledon!

Leuven - 13.04.2015

Dario Van der Veken van café Plaza is de beste tapper van Vlaams-Brabant

Het is zover, de eerste pint is getapt! Vandaag werd in Den Thuis de aftrap gegeven voor de preselecties van het Belgisch Kampioenschap Biertappen. Uit een totaal van 32 deelnemers bewees de 22-jarige Dario Van der Veken uit Lubbeek dat hij als de beste een Stella Artois kan tappen. Samen met 4 andere finalisten gaat hij door naar de Belgische finale in brouwerij De Hoorn in Leuven op woensdag 3 juni 2015. Daar zal besloten worden wie de eer van ons land mag verdedigen op het Wereldkampioenschap, dat dit jaar plaatsvindt op 13 juni, in Wimbledon!

Leuven - 30.03.2015

22,3% minder CO2-uitstoot op het traject van Leuven naar Jupille door leeggoedtransport via het water

Leuven – Op basis van de positieve resultaten van het testproject van AB InBev en André Celis nv, heeft de leidinggevende brouwer besloten om dit watertransport verder te zetten op regelmatige basis. Het proefproject ging na welke emissiereductie er kon gerealiseerd worden door leeggoed via de binnenvaart te vervoeren tussen de Leuvense brouwerij en de kade in Herstal vlakbij de brouwerij in Jupille. Uit de test blijkt dat de CO2-uitstoot met 22,3% wordt gereduceerd. Dit is een van de groene initiatieven op het vlak van logistiek van AB InBev in het kader van haar Betere Wereld-programma. AB InBev heeft 8 ambitieuze milieudoelstellingen waaronder de doelstelling om de CO2-emissies van de logistieke activiteiten met 15% te verminderen tegen 2017.

België - 27.03.2015

18e editie Stella Artois World Draught Masters Gaat België winnen in Wimbledon?

Stella Artois maakt zich - voor de 18e keer ondertussen - klaar voor de zoektocht naar ‘s werelds beste tapper. Ook voor deze editie worden de kandidaten uitgedaagd om het beste van zichzelf te geven. Wie België zal vertegenwoordigen tijdens de wereldfinale is voorlopig nog een vraagteken, maar de verwachtingen zijn enorm hoog gespannen. België leverde de laatste jaren immers verschillende winnaars. In 2012 won Allaine Schaiko nog en vorig jaar ging Marjolein Geuens met de beker naar huis. In dit filmpje roept ze haar collega-tappers op om hun kans te wagen https://youtu.be/o4ROjCWTx1A Vooraleer opnieuw aanspraak te kunnen maken op de wereldtitel moet echter nog een lang parcours worden afgelegd. Eerst is er: de eerste ronde! Tijdens 4 regionale preselecties oordeelt een professionele jury over de tapkwaliteiten van de deelnemers. De winnaars mogen door naar de Belgische finaleronde op woensdag 3 juni 2015, in de geboortestad van Stella Artois, Leuven. Daar zal beslist worden wie er onze nationale biertrots zal vertegenwoordigen op de wereldfinale in Wimbledon.

Leuven - 26.03.2015

Sporting Lokeren is best tappende club van de Jupiler Pro League

Op donderdag 19 maart vond in het Van der Valk hotel in Diegem de finale plaats van de “Jupiler Draught League”. Jupiler, al jaar en dag trouwe partner van het Belgische eersteklassevoetbal, organiseerde deze wedstrijd voor de derde opeenvolgende maal. Net zoals de clubs in de Pro League, speelt ook Jupiler in de hoogste klasse: maar liefst één op drie Belgen verkiest Jupiler. Om deze voorkeurspositie alle eer aan te doen, streeft het favoriete bier van de Belgen ernaar om overal en altijd de beste kwaliteit aan te bieden aan de Jupiler-liefhebber. In dit kader organiseerde Jupiler de derde “Jupiler Draught League” tussen de Jupiler-clubs van de Pro League, die elk hun twee beste barmannen/vrouwen afvaardigden om de kleuren van hun club te verdedigen. Vincent de Clercq en Anneleen Beda van Sporting Lokeren haalden de trofee binnen en mogen zich een jaar lang de beste tapper en tapster van de Jupiler Pro League noemen.

Leuven - 09.02.2015

Stella Artois lanceert eerste wereldwijde sociale impact-campagne: ‘Buy a Lady a Drink’

Stella Artois en Water.org lanceren met medeoprichters Matt Damon en Gary White ‘Buy a Lady a Drink’ om een einde te helpen maken aan de lange tochten van vrouwen in ontwikkelingslanden om water te halen. Leuven - In februari heeft Stella Artois, het nummer één Belgische bier wereldwijd, samen Water.org en medeoprichters Matt Damon en Gary White, haar eerste wereldwijde sociale impact-campagne ‘Buy a Lady a Drink’ gelanceerd. De bedoeling is om het bewustzijn rond de wereldwijde watercrisis te vergroten en oplossingen te helpen voorzien. Elke dag zijn vrouwen over de hele wereld samen 200 miljoen uur onderweg om zuiver water voor hun huishouden te halen. ‘Buy a Lady a Drink’ heeft als doel een einde te helpen maken aan deze lange tochten, zodat vrouwen hun eigen levensweg kunnen inslaan.

Leuven - 22.01.2015

Primeur voor AB InBev in België en NinaTrans: Eerste ecocombi op Vlaamse wegen

AB InBev en haar transportpartner NinaTrans laten samen de allereerste ecocombi op de Vlaamse wegen rijden. Twee ecocombi’s vervangen drie gewone vrachtwagens. Hiermee zet AB InBev zich samen met NinaTrans in om de logistieke activiteiten efficiënter en duurzamer te maken met respect voor de verkeersveiligheid. De ecocombi volgt een vast vergund traject van NinaTrans in Heverlee naar Katoen Natie in de Haven van Antwerpen. Dit initiatief kadert in het proefproject van de Vlaamse Overheid.

Leuven - 22.12.2014

Nieuwe internationale Stella Artois eindejaarscampagne #GiveBeautifully: hartverwarmende verhalen uit het echte leven worden als eindejaarsgeschenk weggegeven

Belgische bieren zijn beroemd over de hele wereld. Stella Artois is een van AB InBev's drie wereldwijde merken én tevens nummer 1 Belgisch bier wereldwijd. Doordat Stella Artois zo gesmaakt wordt in het buitenland, wordt meer dan de helft van de productie van de brouwerij in Leuven geëxporteerd. Stella Artois wordt wereldwijd verdeeld in bijna 100 landen. Om de positie van Stella Artois in het buitenland te versterken werd de internationale eindejaarscampagne #GiveBeautifully gelanceerd. De campagne realiseert ontroerende eindejaarsgeschenken, die recht vanuit het hart worden gegeven aan een dierbare. Deze campagne is geïnspireerd op de ontstaansgeschiedenis van Stella Artois als een kerstcadeau voor de Leuvenaars. Anno 2014 geeft Stella Artois in die geest mooie dromen cadeau, zoals onverwachte sneeuw verwijzend naar de sneeuwval bij de eerste date en de teruggave van een noodgedwongen achtergelaten piano.

Leuven - 12.12.2014

De Lijn en Stella Artois brengen Leuvense feestvierders veilig van oud naar nieuw

De Lijn, Stella Artois en de Leuvense gemeenten slaan de handen in elkaar om de Leuvense feestvierders op oudejaarsnacht veilig en vlot te vervoeren. Dankzij de steun van Stella Artois, kunnen er bussen tijdens oudejaarsnacht worden ingezet in en rondom Leuven en zorgen de medewerkers van De Lijn ervoor dat de reizigers veilig oud en nieuw kunnen vieren.

Leuven - 05.12.2014

AB InBev ontving de CDP Climate Leadership Award

Leuven - AB InBev ontving in Amsterdam de CDP Climate Leadership Award. Vanuit haar engagement om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen samenbrengt voor een Betere Wereld, werd de brouwer beloond voor zijn cruciale rol in het stimuleren van duurzaam ondernemen. Eric Lauwers, Algemeen Directeur van Benelux en Frankrijk, nam de award in ontvangst.

Leuven - 28.11.2014

Together for Safer Roads: Lancering van wereldwijde coalitie van spelers uit private sector om aantal verkeersongevallen te verminderen

Hoegaarden - 24.09.2014

Brouwerij Hoegaarden opent opnieuw de deuren voor het publiek

HOEGAARDEN – Vanaf oktober kan je, dankzij de vernieuwde gegidste rondleiding, opnieuw komen proeven van het leven in de brouwerij van Hoegaarden. Deze rondleiding werd vandaag voorgesteld in aanwezigheid van burgemeester Jean-Pierre Taverniers, schepen voor toerisme Marleen Lefevre en de directeur van de brouwerij, Anne Ghanima.

HOEGAARDEN – Vanaf oktober kan je, dankzij de vernieuwde gegidste rondleiding, opnieuw komen proeven van het leven in de brouwerij van Hoegaarden. Deze rondleiding werd vandaag voorgesteld in aanwezigheid van burgemeester Jean-Pierre Taverniers, schepen voor toerisme Marleen Lefevre en de directeur van de brouwerij, Anne Ghanima.

Leuven - 20.09.2014

AB InBev trapt ID check campagne af bij Oud-Heverlee Leuven

.

AB InBev heeft bij voetbalploeg OHL in haar thuisstad Leuven haar ‘ID check' campagne gelanceerd die als doel heeft de leeftijdscontrole bij aankoop van alcohol, zowel in de horeca als in de supermarkt, te bevorderen . De wedstrijd tegen KSK Heist werd vooraf gegaan door een presentatie van deze campagne, die ook in een aantal andere Europese landen wordt uitgerold. Tevens heeft het bar- en verkooppersoneel van OHL vandaag de ‘verantwoord serveren’ training van AB InBev succesvol gevolgd.

Leuven - 19.09.2014

Vijfde jaarlijkse Global Be(er) Responsible Day

Medewerkers geven horecapersoneel in Brussel, Leuven en Luik een training in verantwoord serveren

Leuven - Vandaag viert AB InBev (Euronext: ABI) wereldwijd voor het vijfde jaar op rij Be(er) Responsible Day met een triple Beursopening in Brussel, Amsterdam en Parijs. Eric Lauwers, Algemeen Directeur AB InBev BeNeLux & Frankrijk opende de beurs in Brussel, omdat we als toonaangevende brouwer extra aandacht vragen voor verantwoorde alcoholconsumptie. In dit kader gaan in de namiddag medewerkers van AB InBev op pad in Leuven, Brussel en Luik om barpersoneel uit te nodigen om een online training over verantwoord serveren af te leggen. Vandaag werden ook de resultaten van een eerste internationale enquête met betrekking tot de algemene opvattingen van consumenten over het verantwoord serveren en verkopen van alcoholische dranken voorgesteld. Daaruit blijkt dat 7 op de 10 van de ondervraagde Belgische consumenten tussen 18 en 24 jaar geen probleem heeft met een leeftijdscontrole. Ze geven aan dat hun leeftijd gemiddeld 26 keer per jaar wordt gevraagd.

Brussel - 01.09.2014

35 JAAR ANCIENNE BELGIQUE

Jupiler brengt ‘The Best of Belgium’ , een documentaire als eerbetoon aan 35 jaar Belgische muziekgeschiedenis

De Ancienne Belgique, de muziektempel in Brussel, mag dit jaar 35 kaarsjes uitblazen. Als trouwe partner van de AB brengt Jupiler een eerbetoon aan 35 jaar Belgische muziek. Ze doen dit onder meer aan de hand van een documentaire over de Belgische muziekgeschiedenis en de rol die de Ancienne Belgique hierin gespeeld heeft. Jupiler wil met ‘The Best of Belgium’ documentaire het talent van eigen bodem vereeuwigen en een nieuwe lichting artiesten inspireren. Deze documentaire – die kadert in een bredere ‘The Best of Belgium’ campagne - zal dit najaar uitgezonden worden op Acht.

Leuven - 18.07.2014

Pixelkunstenaar Charles Kaisin ontwerpt unieke limited edition van het iconische Leffe-glas

Sinds 1240 wordt het vakmanschap van Leffe doorgegeven van generatie op generatie. Vandaag ervaar je nog steeds de unieke en rijke smaak van 800 jaar brouwtraditie in elke Leffe. Uit deze gedeelde passie voor vakmanschap kwam de ontmoeting tot stand tussen creatieve duizendpoot Charles Kaisin en Leffe. Charles Kaisin is een Belgische ontwerper gevormd in Brussel, Londen en Kyoto. Hij geeft les in Brussel, exposeert en doceert in Hong Kong en werkt met gevestigde waarden als Hermès en Delvaux. Met zijn nieuwe creatie geeft hij een hedendaagse interpretatie aan het originele Leffe-kelkglas.

St-Pieters-Leeuw - 08.07.2014

Nieuwe kriekenoogst aangekomen in brouwerij van Belle-Vue

Gunstige weersomstandigheden zorgen voor nieuwe krieken uit Tienen van uitstekende kwaliteit!

De gunstige weersomstandigheden van de voorbije maanden hebben gezorgd voor een grote hoeveelheid Belle-Vue krieken van uitstekende kwaliteit.

Leuven - 04.07.2014

Afspraak op “Jupiler House of the Bull” tijdens de festivals

Deze zomer zijn de festivals naast de live acts een topattractie rijker. Na de ondertussen beroemde Joe Piler Saloon, komt het favoriete biermerk van de Belgen met zijn Jupiler House of the Bull. Een opwindende en stoere ontmoetingsplaats die naadloos aansluit bij de huidige leefwereld van de festivalgangers. Tussen de optredens van de groepen door, kunnen de fans hier terecht voor nog meer ongekend dans- en feestplezier op de sets van gekende top dj’s. Zo wordt een jarenlange traditie voortgezet waarbij de intensieve samenwerking tussen Jupiler en de festivalorganisators op een leuke en interessante manier wordt ingevuld voor de festivalgangers.

Leuven - 18.06.2014

Jean-Jacques Velkeniers krijgt nieuwe uitdaging bij AB InBev als VP Marketing van eengemaakt Europa

Leuven - Jean-Jacques Velkeniers is aangesteld als VP Marketing van de nieuw eengemaakte Zone Europa bij AB InBev. Jean-Jacques zal in deze nieuwe functie instaan voor de biermerken uit het portfolio van ’s werelds leidinggevende brouwer in Europa. In die hoedanigheid krijgt hij bovendien de strategische leiding over AB InBev’s internationale merken: Beck’s, Leffe en Hoegaarden.

Leuven - 10.06.2014

Jupiler lanceert wereldprimeur met Cold Grip Can: een uniek stoer blik met ribbels voor ijskoude Jupiler, altijd en overal

Jupiler komt met een wereldprimeur binnen het bliksegment. Het iconische Jupiler glas met ribbels krijgt namelijk een blikvariant. Voortaan drink je je Jupiler altijd en overal met ribbels.

Leuven - 05.06.2014

AB InBev vierde vandaag Wereldmilieudag en kondigde nieuwe milieudoelstelling aan: Brouwer zal CO2-uitstoot in logistieke activiteiten wereldwijd met 15% verminderen

Ook Belgische medewerkers namen deel aan activiteiten Wereldmilieudag en Leuvens burgemeester Tobback liet zich rijden per taxifiets

Leuven - AB InBev vierde vandaag voor het zesde jaar op rij wereldwijd Wereldmilieudag, een jaarlijks initiatief van de Verenigde Naties. Vanuit haar engagement om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen samenbrengt voor een Betere Wereld, kondigde AB InBev vandaag aan dat het een nieuwe wereldwijde milieudoelstelling zal nastreven, nl. een daling van de CO2-uitstoot in de logistieke activiteiten met 15% tegen eind 2017.Eric Lauwers, Algemeen Directeur van Benelux en Frankrijk, gaf het goede voorbeeld en reed burgemeester Louis Tobback per taxifiets naar het Leuvens hoofdkantoor. Ook een groot aantal Belgische medewerkers van AB InBev kwam vandaag per fiets of carpoolend naar het werk, in plaats van met de auto en namen samen met de diensten Stadsreiniging en Groenbeheer van Leuven deel aan opruim- en aanplantacties in de stad.

Leuven - 03.06.2014

Jupiler en Belgische supporters schenken Rode Duivels uniek cadeau

Jupiler draait de rollen om met het Jupiler supportersboek: Een boek waarin de Rode Duivels stickers van supporters kunnen kleven. Meedoen is makkelijk: Ga naar Jupiler.be, laad een foto op van jezelf met de Jupiler-supportersvlag, en binnenkort kleven de Rode Duivels misschien wel een foto van jou in het supportersboek.

Leuven - 18.05.2014

Belgische wint Stella Artois World Draught Masters in Cannes

Marjolein Geuens uit België wint de finale van Stella Artois World Draught Masters 2014 in een wedstrijd waarin de besten van de wereld het tegen elkaar opnamen in Cannes

Leuven, België – 18 mei 2014 – Stella Artois, het best verkopende Belgische bier ter wereld, kondigde vandaag aan dat Marjolein Geuens uit België de titel van Stella Artois World Draught Master voor 2014 gewonnen heeft, na een internationale wedstrijd die tot doel had te bepalen wie het veeleisende Schenkritueel in 9 stappen het best onder de knie had.

Leuven - 16.05.2014

AB InBev en André Celis nv slaan de handen in elkaar met testproject voor ecologisch transport via waterwegen

Leuven - Deze ochtend hebben AB InBev en André Celis nv een nieuw testproject voor leeggoedtransport voorgesteld in Leuven. Een binnenschip met lege kratten vertrok van de Leuvense brouwerij naar die in Jupille. Voor het project vond AB InBev een partner in de Leuvense handelaar in bouwmaterialen André Celis nv, die al de eerste stappen zette in binnenvaarttransport. AB InBev gaat continu op zoek naar manieren om zijn transport milieuvriendelijker te laten verlopen. De brouwer gaat nu na of het vervoer via waterwegen meer voordelen kan opleveren dan wegtransport, zoals bijvoorbeeld een verminderde CO2-uitstoot.

Antwerpen - 08.05.2014

Bistronomy event Leffe @ Michel Van Tricht

Antwerpen 8 mei 2014. De bijeenkomsten van de Bistronomy Club: dat zijn momenten van smaakvol genieten waarbij een kleine groep gastronomen op zoek gaat naar uitmuntendheid, streekgebonden smaken en savoir-­‐faire. Ze ontmoeten elkaar in een bistrosfeer en maken kennis met ambachtelijke producten, zorgvuldig geselecteerd door onze specialisten van de streekgebonden keuken. Een exclusief moment gewijd aan de kunst van het goede leven en het ontdekken van nieuwe kaas-bier-en ham-biercombinaties. Op 8 mei waren de fijnproevers te gast bij Michel Van Tricht, de bekende kaasmeester en ‐affineur.

Leuven - 22.04.2014

Marjolein Geuens van café ’t Archief in Leuven zal België vertegenwoordigen op de 17de editie Stella Artois Draught Masters in Cannes

Belgisch Kampioenschap Biertappen voor de eerste keer gewonnen door een vrouw

Na een zeer spannende finale, kan Stella Artois met trots de nieuwe Belgisch Kampioen biertappen aankondigen: Marjolein Geuens van café ‘t Archief in Leuven is vandaag uit een selectie van 24 kandidaten verkozen tot beste biertapper van het land. Dit gebeurde door een professionele jury, onder leiding van onder meer ex-wereldkampioenen, Tommy Goukens en huidig wereldkampioen Allaine Schaiko. Marjolein Geuens heeft bewezen als geen ander de ‘9 step pouring ritual’ of het schenkritueel in 9 stappen te beheersen: de kunst om een Stella Artois te tappen van het vat en die vervolgens perfect op te dienen aan tafel. De publieksprijs gaat naar café De Mèt in Mol.

Leuven - 04.04.2014

AB InBev’s Europese Zone huldigt “Beste Transportpartner van het jaar”

Belgische transportpartners Ninatrans uit Leuven en Verbessem uit Kontich vallen ook in de prijzen

Leuven – L.I.T. Group werd bekroond tot winnaar van het EXTRA “Excellence in Transport Programma 2013” georganiseerd door de Europese Zone van AB InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer. L.I.T. Group werd erkend als “Leverancier van het jaar” tijdens de eerste AB InBev Excellence in Transport-conventie gehouden in het hoofdkantoor van AB InBev te Leuven.

Leuven - 01.04.2014

Jens Wouters van ’t Leeuwke in Sint-Pieters-Leeuw wint preselectie Brussel en Wallonië van het Belgisch Kampioenschap Biertappen

17e editie Stella Artois Belgian Draught Masters

Zaventem, 1 april 2014. Vandaag werd in de vertrekhal van Brussels Airport de preselectie Brussel en Wallonië voor het Belgisch Kampioenschap Biertappen georganiseerd. Jan Wouters van ’t Leeuwke in Sint-Pieters-Leeuw mag zich vanaf vandaag de best tapper van Brussel en Wallonië noemen. Samen met 5 andere finalisten gaat hij door naar de Belgische finale op 22 april in Den Hoorn in Leuven. Daar zal beslist worden wie ons land mag vertegenwoordigen op het Wereldkampioenschap Biertappen, dat dit jaar op 17 mei in Cannes georganiseerd zal worden. Uiteraard zijn we heel erg benieuwd Jan Wouters van ’t Leeuwke in Sint-Pieters-Leeuw het dit jaar even goed zal doen als de Leuvense Allaine Schaiko, de huidige Wereldkampioen biertappen.

Leuven - 31.03.2014

Stefanie Bauts van Het Heilig Huisken in Antwerpen wint wint preselectie Antwerpen en Limburg van het Belgisch Kampioenschap Biertappen

17e editie Stella Artois Belgian Draught Masters

Antwerpen, 31 maart 2014. Vandaag werd op de Badboot de preselectie Antwerpen en Limburg voor het Belgisch Kampioenschap Biertappen georganiseerd. Stefanie Bauts van het Heilig Huisken uit Antwerpen mag zich vanaf vandaag de best tapper van Anwerpen en Limburg noemen. Samen met 5 andere finalisten gaat hij door naar de Belgische finale op 22 april in Den Hoorn in Leuven. Daar zal beslist worden wie ons land mag vertegenwoordigen op het Wereldkampioenschap Biertappen, dat dit jaar op 17 mei in Cannes georganiseerd zal worden. Uiteraard zijn we heel erg benieuwd of Stefanie Bauts van het Heilig Huisken het dit jaar even goed zal doen als de Leuvense Allaine Schaiko, de huidige Wereldkampioen biertappen.

leuven - 24.03.2014

Thomas Pauwels van Brasserie Midi uit Gent wint preselectie West- en Oost-Vlaanderen van het Belgisch Kampioenschap Biertappen

17e editie Stella Artois Belgian Draught Masters

Gent, 24 maart 2014. Vandaag werd in de Bijloke de preselectie West-en Oost-Vlaanderen voor het Belgisch Kampioenschap Biertappen georganiseerd. Thomas Pauwels van Brasserie Midi uit Gent mag zich vanaf vandaag de best tapper van West- en Oost-Vlaanderen noemen. Samen met 5 andere finalisten gaat hij door naar de Belgische finale op 22 april in Den Hoorn in Leuven. Daar zal beslist worden wie ons land mag vertegenwoordigen op het Wereldkampioenschap Biertappen, dat dit jaar op 17 mei in Cannes georganiseerd zal worden. Uiteraard zijn we heel erg benieuwd of Thomas Pauwels van Brasserie Midi het dit jaar even goed zal doen als de Leuvense Allaine Schaiko, de huidige Wereldkampioen biertappen.

Leuven - 21.03.2014

Jupiler introduceert nieuw podium op Graspop: Jupiler Stage

Na het succesvolle Joe Piler Saloon van de voorbije jaren is het voor Jupiler in 2014 tijd voor iets nieuws. De bezoekers van het Graspop Metal Meeting festival zullen vanaf deze editie een nieuw podium mogen verwelkomen, nl. de Jupiler Stage. De inhuldiging van het nieuwe open-air podium zal plaatsvinden op donderdag 26 juni met een op-en-top Belgisch programma.

Leuven - 17.03.2014

Kristof Van Camp van café ‘t Smiske wint Vlaams-Brabantse preselectie Belgisch Kampioenschap Biertappen

17e editie Stella Artois Belgian Draught Masters

Leuven, 17 maart 2014. Vandaag werd in Stella Artois-brouwerij Den Thuis gestart met de preselecties voor het Belgisch Kampioenschap Biertappen. Kristof Van Camp van café ’t Smiske mag zich vanaf vandaag de best tapper van Vlaams-Brabant noemen. Samen met 5 andere finalisten gaat hij door naar de Belgische finale op 22 april in Den Hoorn in Leuven. Daar zal beslist worden wie ons land mag vertegenwoordigen op het Wereldkampioenschap Biertappen, dat dit jaar op 17 mei in Cannes georganiseerd zal worden. Uiteraard zijn we heel erg benieuwd of Kristof Van Camp van café ’t Smiske het dit jaar even goed zal doen als de Leuvense Allaine Schaiko, de huidige Wereldkampioen biertappen.

Leuven - 06.03.2014

Supporters weten waarom

Jupiler lanceert Rode Duivels-glazen en vernieuwde gesigneerde blikken

In aanloop naar de FIFA Wereldbeker 2014™ blijft Jupiler meer dan ooit de 12e man achter de Rode Duivels. Het spreekt voor zich dat het merk, dat al jarenlang de trouwste partner is van onze nationale voetbalploeg, de spelers als geen ander zal aanmoedigen tijdens het FIFA Wereldbeker 2014™-kampioenschap in Brazilië. Daarom lanceert Jupiler Rode Duivels-glazen en vernieuwde blikken met een handtekening van de spelers. Voor de supporters die nog geen ticket hebben kunnen bemachtigen voor Brazilië heeft Jupiler ook goed nieuws. Jupiler geeft namelijk 5 weken lang duotickets weg naar Brazilië. Hoe deelnemen? Door eenvoudigweg een Jupiler te bestellen in je stamcafé of een bak Jupiler te kopen in de winkel.

Leuven - 18.02.2014

Belgisch hockey en Jupiler kondigen partnership aan

De Koninklijke Belgische Hockey Bond (KBHB) en Jupiler hebben vandaag met trots hun samenwerking aangekondigd. Als partner van het Belgische hockey, zal Jupiler de komende vijf jaar voor de nationale teams supporteren en mee helpen timmeren aan de weg naar een Olympische medaille in Rio 2016

Leuven - 11.02.2014

Stella Artois gaat opnieuw op zoek naar de beste tapper van België

17e editie Stella Artois Belgian Draught Masters

Hoegaarden - 19.12.2013

Medewerkers van de Hoegaarden-brouwerij halen 200 kilo zwerfvuil op

Hoegaarden – AB InBev organiseerde recent een zwerfvuilactie in de straten van het gelijknamige dorp. 40 medewerkers haalden meer dan 200 kilo zwerfvuil op. Wegens het succes van de actie zal het initiatief voortaan jaarlijks worden herhaald.

Leuven - 18.12.2013

Leuvense Stella Artois brouwerij bekroond voor de productie van blikjes nooddrinkwater

Belgische actie voor de gemeenschap en het milieu wereldwijd geloofd door AB InBev als beste Wereldmilieudag-initiatief van alle brouwerijen binnen de groep

Leuven – Op 5 juni vierde AB InBev voor het vijfde jaar op rij Wereldmilieudag, een jaarlijks initiatief van de Verenigde Naties. In Leuven, de thuishaven van de groep, werd in de Stella Artois brouwerij de productie opgestart van blikjes drinkwater die kunnen worden aangeboden als noodhulp in West-Europa. De eerste 100.000 blikjes nooddrinkwater werden dezelfde week nog naar Duitsland verscheept om er hulp te bieden aan de slachtoffers van de overstromingen. Deze primeur voor West-Europa oogstte ook internationaal lof: AB InBev heeft de Leuvense brouwerij uitgeroepen tot winnaar van de internationale Wereldmilieudag-wedstrijd van de groep dankzij dit initiatief, dat een beste praktijk is die werd overgenomen van de Amerikaanse collega’s.

Leuven - 05.12.2013

Twee sterren fonkelen aan het firmament: Stella Artois en Swarovski stellen limited-edition “Crystal Chalice” voor

.

Leuven – Het iconische Stella Artois glas werd in een feestelijk kleedje gestoken voor deze eindejaarsperiode. Het glas op voet werd namelijk voor een speciale en unieke “limited edition” verfraaid met Swarovski-elementen. Bezet met fonkelende Swarovski-kristallen, brengt de “Crystal Chalice”, de unieke Swarovski-editie van het kelkglas, hommage aan zes eeuwen Belgische brouwtraditie.

Leuven - 20.11.2013

Leuvense brouwerij viert 600 miljoenste Stella Artois voor export dit jaar

Premier Di Rupo bezoekt AB InBev en klinkt samen met CEO Carlos Brito op wereldwijd exportsucces. Vandaag werd in Leuven de 600 miljoenste Stella Artois gevierd die er dit jaar gebrouwen en geëxporteerd wordt. De Stella Artois brouwerij vierde dit heuglijke moment samen met Premier Elio Di Rupo. AB InBev CEO Carlos Brito en Eric Lauwers, Algemeen Directeur voor BeNeLux en Frankrijk, gaven de Eerste Minister meer toelichting bij het exportsucces van het Belgische Stella Artois. Vandaag is meer dan 50% van de hele Belgische productie van AB InBev voor de export bestemd. Met name Stella Artois, Leffe en Hoegaarden dragen zo bij tot de internationale bekendheid en uitstraling van België.

Leuven - 04.11.2013

Prijs pilsbier wordt vanaf 1 februari 2014 aangepast met gemiddeld ongeveer anderhalve cent per glas

Stabiele rentabiliteit moet investeringen toelaten voor gezonde activiteit op lange termijn

Leuven, 4 november 2013 -- Vanaf 1 februari 2014 zal InBev Belgium haar prijzen voor pilsbier aanpassen met gemiddeld ongeveer anderhalve cent per glas. Inclusief de speciaalbieren, komt de aanpassing neer op nog geen 2 cent per consumptie gemiddeld.

Brussel/Leuven - 20.09.2013

AB InBev viert 4e Be(er) Responsible Day: Medewerkers trainen Brussels en Leuvens horecapersoneel inzake verantwoordelijke praktijken voor alcoholbediening

Minister Fremault en Europees Parlementslid Marianne Thyssen steunen initiatief met aanwezigheid op officiële lancering

Vandaag vierde AB InBev wereldwijd de vierde jaarlijkse Be(er) Responsible Day, een dag waarop ‘s werelds leidinggevende brouwer extra aandacht vraagt voor verantwoorde alcoholconsumptie. Dit initiatief kadert in de droom van AB InBev om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn. Ook de Belgische organisatie en haar 2500 medewerkers namen actief deel aan de Be(er) Responsible Day. In België trokken medewerkers de straat op in Brussel en Leuven om de gloednieuwe “Responsible Barkeeper” online training te promoten bij horecaklanten en hun personeel.

Leuven - 29.08.2013

Jupiler en Rode Duivels maken samen unieke FIFA Wereldbeker™-spot

We are ready!

Vanaf 1 september lanceert Jupiler een buitengewone FIFA Wereldbeker 2014™ TV-spot waaraan - voor het eerst - alle spelers van ons nationaal elftal hun medewerking verleenden. Een primeur van formaat! Onder het motto ‘We Are Ready!’ laten Jupiler en de Rode Duivels hun fans weten dat ze klaar zijn voor de kwalificatiewedstrijden voor de FIFA Wereldbeker 2014™ in Brazilië. Het teamgevoel overheerst, de spirit zit meer dan goed, de ambities zijn groot… De spelers willen nu weten of ook de supporters er klaar voor zijn! Als sponsor van het Belgische voetbal, en trouwe partner van ons nationaal elftal, wil Jupiler met deze spot bier- en voetballiefhebbers aanzetten om als één blok achter onze nationale ploeg te staan. Eerder lanceerde Jupiler al unieke blikken met de individuele afbeeldingen van de spelers van de Rode Duivels. Ook dit was een manier om mee te timmeren aan de weg naar de FIFA Wereldbeker 2014™, de spelers een duwtje in de rug geven en de ultieme supportersmomenten nog te versterken. Jupiler en de Rode Duivels roepen het uit: We are Ready!

Belgie - 19.08.2013

Jupiler lanceert unieke Rode Duivels-blikken

Als belangrijke sponsor van het Belgische voetbal, en trouwe partner van ons nationaal elftal, lanceert Jupiler eind augustus blikken met de individuele afbeeldingen van 24 spelers van de Rode Duivels. Hiermee wil het merk mee timmeren aan de weg naar het WK 2014, de spelers een duwtje in de rug geven en de ultieme supportersmomenten nog versterken.

Leuven - 05.08.2013

Nieuwe kriekenoogst eindelijk aangekomen in brouwerij van Belle-Vue

In het jaar van de 100ste verjaardag van Belle-Vue lieten de krieken echt lang op zich wachten, maar ze zijn aangekomen en bovendien zijn ze van uitstekende kwaliteit!

Leuven - 19.06.2013

DE PARTY-FLES VAN JUPILER: OM ELK FEESTJE TE LATEN KNALLEN!

Met een knappe 75 cl-fles introduceert Jupiler, het favoriete biermerk van de Belgen, een aparte knaller van formaat. De nieuwe Jupiler party-fles steekt in een felrood jasje dat schreeuwt om een feestje en een kurk die de aftrap geeft van elk ultiem mannenmoment!

Leuven - 05.06.2013

AB InBev vierde vandaag Wereldmilieudag: CEO Carlos Brito huldigt in België eerste productie blikjes nooddrinkwater voor West-Europa in

AB InBev vergroot milieu-engagement met 7 nieuwe wereldwijde doelstellingen voor de komende 5 jaar

AB InBev vierde vandaag voor het vijfde jaar op rij wereldwijd Wereldmilieudag, een jaarlijks initiatief van de Verenigde Naties. Vanuit haar engagement om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn, maakte AB InBev zeven nieuwe wereldwijde doelstellingen bekend die inspelen op de belangrijkste milieuprioriteiten van het bedrijf. In de thuishaven van de groep werd in de Leuvense brouwerij onder het oog van CEO Carlos Brito de productie opgestart van blikjes nooddrinkwater, die beschikbaar worden gesteld aan mensen in nood bij rampen in heel West-Europa. Dit gebeurde in het gezelschap van de gouverneur van Vlaams-Brabant Lode De Witte en gedeputeerde Luc Robijns, Leuvens burgemeester Tobback en schepen Ridouani en Vlaams parlementslid Peter Van Rompuy. Tevens lieten honderden mannelijke medewerkers de voorbije week hun baard groeien om water uit te sparen. Tot slot kwamen werknemers massaal per fiets of carpoolend naar het werk, in plaats van met de auto, om hun steentje bij te dragen.

Leuven - 22.05.2013

Stella Artois zet de sterren van Cannes in de kijker met de “Connoisseur-serie” en rode loper events

Gevierde regisseurs en acteurs als Zach Quinto, Rosario Dawson, Michael B. Jordan en JC Chandor spelen een hoofdrol in de Stella Artois Connoisseur-serie Stella Artois Lounge rolt rode loper uit voor steracteurs zoals Zoe Saldana (Avatar, Star Trek), Rick Yune (Die Another Day, The Man with the Iron Fists), Melonie Diaz (Fruitvale Station, Un Certain Regard) en Michael B. Jordan (The Wire, Friday Night Lights)

Leuven - 14.05.2013

Minister van werk, Monica De Coninck, bezoekt Stella Artois brouwerij in Leuven

Monica De Coninck, federaal Minister van werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg, was vandaag te gast bij AB InBev in Leuven. Na ontvangst door de directie, genoot de Minister een rondleiding in de brouwerij van Stella Artois. Nadien was er uiteraard nog even tijd om te klinken.

Leuven - 13.04.2013

HET FONDS INBEV-BAILLET LATOUR REIKT DE PRIJZEN VOOR KLINISCH ONDERZOEK 2013 UIT AAN PROFESSORS LAURENCE BOON EN MIIKKA VIKKULA (UCL) EN PROFESSOR CHANTAL MATHIEU (KU LEUVEN)

Om het klinisch onderzoek in België te bevorderen reikt het Fonds InBev-Baillet Latour sinds 2007 de Prijs voor Klinisch Onderzoek uit aan jonge Belgische onderzoekers, één per landsgedeelte. Dit jaar wordt de prijs langs Franstalige kant toegekend aan Professors Laurence Boon en Miikka Vikkula (UCL). Aan Nederlandstalige kant gaat de prijs naar Professor Chantal Mathieu (KU Leuven). Beide laureaten worden door de jury’s gelauwerd voor hun baanbrekend en hoogstaand wetenschappelijk onderzoek, respectievelijk in de domeinen vasculaire afwijkingen en diabetes.

Leuven - 12.04.2013

Jupiler weet opnieuw te verrassen!

Jupiler is terug van nooit weggeweest: mannen weten nog steeds waarom.

Jupiler is terug van nooit weggeweest en de trouwe fans zullen het geweten hebben! Om hen te verrassen werd een nieuwe campagne ontwikkeld. De nieuwe spot wordt deze maand gelanceerd en is zowel op tv als online te bewonderen.

Leuven - 03.04.2013

AB InBev bekroond door Europese Commissie met GreenLight Award 2013 voor reductie energieverbruik voor verlichting

Leuven – De Belgische organisatie van AB InBev werd op 26 maart 2013 bekroond door de Europese Commissie met de GreenLight Award 2013 voor haar inspanningen inzake de reductie van het energieverbruik voor verlichting. De Belgische organisatie van ’s werelds leidinggevende brouwer reduceerde het energieverbruik in haar productiefaciliteiten het afgelopen jaar met gemiddeld 73%. De Europese Commissie wil bedrijven die in de EU gevestigd zijn erkenning geven voor hun inzet voor energiebesparing door middel van de installatie van energie-efficiënte verlichtingstechnologieën. AB InBev in België zorgde dankzij 5 verlichtingsprojecten in de brouwerijen van Leuven en Hoegaarden voor een jaarlijkse energiebesparing van 664 MWh, wat overeenkomt met het jaarlijks verbruik van meer dan 220 huishoudens. Deze inspanningen en het behalen van deze Award kaderen volledig in de droom van AB InBev om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn.

Leuven - 22.03.2013

Leffe Royale behaalt Golden Archer Award 2012

Leffe Royale als winnaar verkozen in de categorie ‘Bieren’

Leffe Royale heeft op 19 maart 2013 de Golden Archer Award voor de Nieuwe Producten 2012 in de wacht gesleept. Hiermee wordt AB InBev beloond voor haar inzet op vlak van innovatie en tegemoetkoming aan de verwachtingen van de consument. De inspanningen die gepaard gaan met onderzoek naar innovatie en uitbreiding met nieuwe producten worden vaak onderschat. Net daarom wenst het Koninklijk Belgisch Comité voor de Distributie met de Golden Archer Awards succesvolle inspanningen op dit vlak te belonen en in de kijker te zetten. Ook in de biersector is het met name belangrijk om een nieuwe dynamiek te creëren die de interesse van de consument voor dit edele vocht opnieuw aanwakkert. Leffe Royale, een innovatie op de traditie en het vakmanschap van dit eeuwenoude abdijbier, is als een van de meest succesvolle lanceringen van de voorbije jaren hierin geslaagd.

Leuven - 04.02.2013

AB InBev ontvangt “Lean and Green”-award uit handen van Vlaams minister-president Kris Peeters

Leuven – Vlaams minister-president Kris Peeters heeft op 30 januari de eerste “Lean and Green” awards in Vlaanderen uitgereikt, en ook AB InBev viel in de prijzen. Het bedrijf behoort nu tot de eerste trotse “Lean and Green”-gecertificeerden in België. De eerste uitdaging van dit initiatief, gefaciliteerd door het Vlaamse Instituut voor de Logistiek (VIL), bestond erin een plan van aanpak op te stellen om de CO2-uitstoot van de logistieke activiteiten voor minstens 20% te reduceren over een periode van 5 jaar. Met het behalen van de award is voor AB InBev in België de eerste stap gezet in dit uitdagende project, dat bovendien volledig kadert in de droom van de brouwer om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn.

Leuven - 16.01.2013

Timeless beauty : Stella Artois onthult nieuwe campagne door legendarische Annie Leibovitz

Campagne wordt op het Sundance Film Festival (VS) onthuld op 18 januari samen met werk van Belgische Stéphanie Duval

Op het prestigieuze Sundance Festival in Utah, onthult Stella Artois, het best verkochte Belgische bier wereldwijd, deze week haar nieuwe reclamecampagne, gefotografeerd door één van ’s werelds bekendste fotografen, Annie Leibovitz. Bij dit unieke concept werd ook een selectie internationale bloggers betrokken. Allen geven ze hun kijk op "timeless beauty”, het centrale thema van de campagne. De Belgische Stéphanie Duval vertegenwoordigt Stella Artois’ thuisland.

Leuven - 17.12.2012

Chauffeurs weten waarom!

Jupiler NA wenst iedereen een veilig eindejaar toe!

Jupiler NA, de alcoholvrije variant van het favoriete bier van de Belgen, zal tijdens de laatste week van het jaar een nationale abribus-campagne uitrollen om chauffeurs er extra op wijzen dat het belangrijk is om verantwoord om te gaan met alcohol in het verkeer. De beste keuze is daarom : geen alcohol drinken als je rijdt. Tegelijkertijd betekent Bob zijn echter niet dat je niet meer mee kan genieten met je vrienden van een gezellig glas bier tijdens de eindejaarsperiode. Jupiler NA biedt bijvoorbeeld een perfect alternatief. De boodschap is dus : verantwoord genieten om mooie feestdagen tegemoet te gaan door jezelf en je medereizigers veilig thuis te brengen!

Leuven - 14.12.2012

Gepersonaliseerde kerstvideogram van Stella Artois voor fans over de hele werled

Stella Artois-fans kunnen dit jaar hun kerstkaartjes aan de virtuele voordeur van vrienden en familie laten bezorgen door kerstvrouw van dienst, actrice Alice Eve

Stella Artois, het Nr 1 Belgische bier wereldwijd en verkrijgbaar in meer dan 80 landen, werd oorspronkelijk genoemd naar de kerstster en naar meesterbrouwer Sébastien Artois. Meer nog, het wereldbekende pilsbier werd voor het eerst gebrouwen als kerstbier, als geschenk voor de inwoners van Leuven. Om de seizoensgebonden erfenis van het merk te vieren, verrast Stella Artois de fans dit jaar met een gepersonaliseerde kerstkaart die kan worden gedeeld met familie en vrienden.

Leuven - 15.11.2012

AB InBev dingt mee naar Lean and Green-award van het Vlaams Instituut voor de Logistiek

Leuven – In het kader van “Lean and Green”, een project gefaciliteerd door het Vlaams Instituut voor de Logistiek (VIL), gaat AB InBev in België de uitdaging aan om de CO2-uitstoot van haar logistieke activiteiten met maar liefst 25% te reduceren over een periode van 5 jaar. Dit initiatief, in navolging van de Lean and Green-certificatie van AB InBev in Nederland, kadert in de droom van AB InBev om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn.

Leuven - 06.11.2012

Bierprijs zal vanaf 1 februari 2013 worden aangepast met gemiddeld 2 cent per glas

Vanaf 1 februari 2013 zal InBev Belgium haar bierprijzen aanpassen met gemiddeld 2 cent per glas. Voor de horeca komt dit neer op gemiddeld 7 cent per liter (inclusief taksen en accijnzen). In de grootdistributie zal de gemiddelde prijsaanpassing 8 cent per liter bedragen (inclusief taksen en accijnzen). Het verschil wordt voornamelijk verklaard door een gemiddeld lagere tariefaanpassing voor vatenbier.

Leuven - 26.10.2012

België behaalt voor de zevende keer goud op de Stella Artois World Draught Masters in Montréal

Allaine Schaiko voert het schenkingsritueel in 9 stappen het beste uit en wordt de 16e Stella Artois wereldkampioen biertappen

Gisterenavond hebben de Belg Allaine Schaiko en de Australiër Charles Mudd onder aanmoediging van honderden supporters in het bekende Chalet du Mont-Royal in Montréal het tegen elkaar opgenomen in het laatste duel van de jaarlijkse Stella Artois World Draught Masters, het wereldkampioenschap biertappen. De uitdaging? Het unieke Stella Artois schenkingsritueel snel en precies uitvoeren tegen de klok en onder het toeziend oog van een panel deskundige juryleden. Tijdens de World Draught Masters wordt er elk jaar op zoek gegaan naar de beste Stella Artois-tapper ter wereld.

Jupille - 10.10.2012

InBev Belgium kondigt een investering aan van 20 miljoen euro in de brouwerij van Jupille

De investering betreft de bouw van een nieuw complex dat de helderbierkelder en filtratie zal huisvesten op de site van Ile-en-Meuse

InBev Belgium bereidt zich voor op een investering van ongeveer 20 miljoen euro op de site van Jupille voor het optimaliseren van zijn installatie. De site van Ile-en-Meuse zal daardoor binnenkort beschikken over een nieuw complex voor de helderbierkelder en de filtratie. Deze aanzienlijke investering draagt bovendien bij aan het welzijn van de werknemers.

Leuven - 02.10.2012

De zomer blijft duren met Hoegaarden Rosée!

Hoegaarden Rosée trakteert jou en je vrienden op een gratis Hoegaarden Rosée Home party

De zomer zit er op. De gezellige terrasjes onder vrienden beginnen schaarser te worden. Maar wie zegt dat het zomergevoel moet stoppen na 21 september? Hoegaarden Rosée trakteert in oktober namelijk opnieuw op 5 leuke Home parties en 50 partypakketten voor jou en je vrienden.

Leuven - 21.09.2012

Medewerkers AB InBev vieren ook in België Be(er) Responsible Day

• Sensibiliseringsacties voor verantwoorde alcoholconsumptie op 15 locaties in ons land • “Be(er) Responsible Beats” lunchparty op hoofdkantoor in Leuven

Leuven - 17.09.2012

Stella Artois bekroont Belgisch Kampioen Biertappen 2012

Allaine Schaiko van café ‘t Archief in Leuven zal België vertegenwoordigen op 16e editie Stella Artois World Draught Master in Montréal

Leuven - 20.07.2012

Den Thijs in Herentals "Lid van het Jaar" van de Orde van Leffe

“Den Thijs” uit Herentals is verkozen tot Orde van Leffe “Lid van het Jaar”. Eigenaar Wim Clijmans kreeg deze prestigieuze titel omwille van zijn vakmanschap, passie en permanente streven naar perfectie en klantentevredenheid. De Orde van Leffe is een professioneel gezelschap voor horeca-uitbaters dat de kwaliteit en het vakmanschap van het Leffe-bier uitdraagt en deelt met andere levensgenieters. Leffe is niet voor niets het favoriete abdijbier van de Belgen en wordt nog steeds gebrouwen met respect voor de eeuwenoude traditie. De Orde van Leffe-leden leren onder andere via verschillende kwalitatieve workshops alles over de geschiedenis en de smaken van Leffe en hoe de perfecte Leffe te serveren volgens het tapritueel. Vandaag zijn er 133 Orde van Leffe-leden in België, die allen zorgvuldig werden geselecteerd op basis van strenge criteria. Deze leden genieten naast workshops en bijkomende trainingen, ook van extra ondersteuning met bijvoorbeeld extra decoratiemateriaal voor hun zaak of advies om bij te blijven met nieuwe trends.

Leuven - 12.07.2012

Nieuwe kriekenoogst aangekomen in brouwerij van Belle-Vue

De brouwerij van Belle-Vue nam vandaag, naar goede jaarlijkse gewoonte, de nieuwe lading krieken in ontvangst. Bij dag en dauw kwamen een aantal vrachtwagens geladen met Gorsemkrieken de lading afleveren aan de brouwerij. De krieken worden dan meteen afgeladen en toegevoegd aan de lambiek. Zo wordt de krieklambiek gemaakt, die de basis vormt voor de Belle-Vue kriekbieren, die de meest populaire zijn van het land. De krieken dit jaar waren iets later rijp dan gewoonlijk, en zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit.

Leuven - 28.06.2012

Jupiler Force Blood Red Orange en Fresh Lime: twee nieuwe, unieke gebrouwen frisdranken!

Ultieme verfrissing, de hele dag door

Leuven - 18.06.2012

Voulez-vous Rosée avec moi?

De zomer wordt zwoel met Hoegaarden Rosée

Hoegaarden Rosée viel meteen al bij de lancering in 2007 heel erg in de smaak. Het succes van dit sterk doordrinkbare en licht verteerbare witbier met de fruitige smaak van frambozen overtrof dan ook alle verwachtingen. Deze zomer roept Hoegaarden Rosée iedereen op om samen te genieten! Voulez-vous Rosée avec moi? Geniet jij samen met mij van de avondzon op een terrasje, een gezellige afterwork drink of een avondje dansen?

Leuven - 07.06.2012

Maison Leffe opent zijn deuren

Leffe, één van onze oudste Belgische abdijbieren, staat bekend om zijn authenticiteit. In het hart van de Belgische Ardennen ligt de prestigieuze Leffe abdij, opgericht door de Norbertijnenorde. Op 5 minuten van de abdij opende vandaag een bezoekerscentrum gewijd aan de geschiedenis van dit befaamde abdijbier. Maison Leffe neemt de bezoekers mee op een unieke ontdekkingstocht doorheen het rijke verleden van het abdijbier.

Leuven - 05.06.2012

AB InBev vierde vandaag Wereldmilieudag

2000 ton CO2-uitstoot minder dankzij acties over heel West-Europa

Leuven – Vandaag vierde AB InBev de jaarlijkse ‘Wereldmilieudag’, een initiatief van de Verenigde Naties dat perfect aansluit bij het engagement van de brouwer voor het behoud en de bescherming van het milieu. AB InBev neemt voor de 4de maal deel aan Wereldmilieudag als uiting van haar droom om het Beste Bierbedrijf te zijn in een Betere Wereld.

Leuven - 25.05.2012

Leffe Bruin behaalt goud op de World Beer Cup Awards

Leffe Bruin als winnaar verkozen in de categorie ‘Belgian Style Dubbel’

Een internationaal samengesteld panel van bierkenners bekroonde Leffe Bruin als beste bier in de categorie ‘Belgian Style Dubbel’ tijdens de prestigieuze World Beer Cup. De World Beer Cup is ontstaan in 1996 als erkenning voor de kunst en de kennis van het bierbrouwen. De volle, lichtzoete smaak van Leffe Bruin kon de jury dusdanig bekoren en sleepte een gouden medaille in de wacht. Aan deze editie namen 799 brouwerijen deel uit 54 landen. 3921 bieren werden ingezonden in de 95 verschillende biercategorieën.

Leuven - 25.05.2012

Stella Artois Leuven viert 20ste verjaardag brouwhallen

Burgemeester Tobback en schepen Carl Devlies klonken vandaag samen met medewerkers op de verjaardag van de brouwerij en trakteerden jarige Leuvenaars op een exclusief sixpack Stella Artois.

Leuven - 16.05.2012

Leffe Royale, een meesterwerk van de brouwers van Leffe

Hoogwaardig Belgisch blond bier op basis van superieure hops

Leffe, één van onze oudste Belgische abdijbieren, staat bekend om zijn authenticiteit en zijn kwaliteit. In het hart van de Belgische Ardennen ligt de prestigieuze Leffe abdij, opgericht door de Norbertijnenorde. Leffe wordt nog steeds vervaardigd met respect voor de eeuwenoude brouwerstraditie die haar oorsprong reeds vond in 1240. Sindsdien blijven de meesterbrouwers van Leffe zoeken naar de beste ingrediënten en geven ze hun vakkennis van generatie op generatie door. Charles Nouwen, meesterbrouwer van Leffe en erfgenaam van de traditie, stelt ons vandaag zijn ultiem recept voor: Leffe Royale. Leffe Royale valt op door zijn sprankelend witte, dikke schuimkraag en zijn goudblonde body vol oplichtende kopertoetsen.

Leuven - 04.04.2012

Leffe Lentebier : de afspraak voor een fris en intens aperitiefmoment is terug!

Wat is er aangenamer dan het seizoen van de eerste terrasjesaperitieven te vieren met een bier met die typische unieke lentesmaak? Na het overdonderend succes van vorig jaar, is Leffe terug met een seizoensbier dat tegelijk verfrissend en karaktervol is en alle bierliefhebbers opnieuw verrast: Leffe Lentebier, met zijn fruitige smaak, delicaat parfum, gekruid met kruidnagel en vanille, in combinatie met een vleugje caramel.

Leuven - 27.03.2012

Jupiler onthult vernieuwde groeistrategie met kick-off van “Jupiler Big Times”

Vernieuwde aanpak voor favoriete bier van de Belgen evolueert van visibiliteit naar betrokkenheid met de consument

Vandaag gaf Jupiler, het favoriete biermerk van de Belgische consument en in 2011 opnieuw goed voor verdere volumegroei, in Brussel de officiële aftrap van zijn “Jupiler Big Times”-campagne. Jupiler brak er uit de grenzen van de traditionele billboard: een 38m² grote poster daagde voorbijgangers uit naar boven te kijken, waar mannen de hele dag samen genoten van een Jupiler op 40m hoogte. De stunt is symbolisch voor de hele campagne én de vernieuwde marketingstrategie van Jupiler. “Jupiler Big Times” geeft fans de kans om ultieme mannen-ervaringen te beleven samen met hun vrienden: van een road trip langs drie Europese muziekfestivals tot een buitengewone trip naar de FA Cup Final in Londen en een mega-barbecue verzorgd door de wereldkampioen terzake.

Leuven - 22.03.2012

Hoegaarden 0,0 krijgt fruitig zusje

Na Hoegaarden 0,0 Wit is er nu ook Hoegaarden Rosée met 0,0% alcohol.

Hoegaarden 0,0 werd vorig jaar gelanceerd als het allereerste alcoholvrije witbier van Belgische bodem. Na het succes van Hoegaarden 0,0, komt hét favoriete witbier van de Belg opnieuw met een unieke natuurlijke dorstlesser. Hoegaarden 0,0 Rosée heeft dezelfde heerlijke, delicate smaak als Hoegaarden Rosée, maar is voor die momenten dat men graag geniet van een alcoholvrij drankje. Heerlijk verfrissend, met de smaak van frambozen!

Leuven - 22.03.2012

BELGEN BEHOREN TOT DE TOP IN RECYCLAGE BIJ AB INBEV

Anheuser-Busch InBev heeft vandaag bekendgemaakt in welke mate het bedrijf wereldwijd vooruitgang heeft geboekt om tegen eind dit jaar een aantal ambitieuze milieudoelstellingen te halen, die kaderen in het engagement om de Beste Brouwer in een Betere Wereld te zijn.

Leuven - 31.01.2012

InBev Belgium kondigt prijsaanpassing aan voor horecakanaal

Om een scherpe stijging van productie-, logistieke en operationele kosten op te vangen, voorziet InBev Belgium om de prijzen voor het vatenbier aan te passen met gemiddeld +5,5% (inclusief taksen en accijnzen) en algemeen met +5,8% (incl taksen en accijnzen) gemiddeld. De nieuwe tarieven voor het horecakanaal zullen van toepassing zijn vanaf 1 maart.

Leuven - 27.12.2011

Drink 0,0 - Blaas 0,0!

Hoegaarden 0,0 wenst iedereen een veilig eindejaar toe!

Hoegaarden 0,0, het eerste alcoholvrije Belgische witbier, is dezer dagen prominent aanwezig in het straatbeeld, op kerstmarkten en eindejaarsevenementen met een opvallende “Drink 0,0 – Blaas 0,0”-campagne. Via sampling en affiches wil Hoegaarden chauffeurs er extra op wijzen dat het belangrijk is om verantwoord om te gaan met alcohol in het verkeer en de beste keuze daarom is om geen alcohol te drinken als je rijdt. Bob zijn betekent echter niet dat je niet meer mee kan genieten met je vrienden van een gezellig biertje tijdens deze eindejaarsperiode! Met de nieuwe heerlijke Hoegaarden 0,0, blaas je namelijk zeker 0,0 - en breng je je medereizigers veilig thuis!

Leuven - 27.12.2011

InBev Belgium voorziet prijsaanpassing op kratten en blikken in het kanaal van de

Om een scherpe stijging van productie-, logistieke en operationele kosten op te vangen, voorziet InBev Belgium om vanaf 1 maart 2012 de prijs van haar bieren in bak en blik aan te passen met gemiddeld +5,9%, inclusief taksen en accijnzen.

Leuven - 19.12.2011

HET EINDEJAARSCADEAU VAN STELLA ARTOIS LIGT ONDER DE KERSTBOOM

Stella Artois verwent zijn fans wereldwijd met sfeervolle kerstmuziek.

Stella Artois, het Nr 1 Belgische bier wereldwijd en verkrijgbaar in meer dan 80 landen, werd oorspronkelijk genoemd naar de kerstster (Stella is het Latijnse woord voor Ster) en naar haar meesterbrouwer, Sébastien Artois. Meer nog, het wereldbekende pilsbier werd voor het eerst gebrouwen als kerstbier, als geschenk voor de inwoners van Leuven. Voortgaand op die vrijgevigheid, stelt Stella Artois nu zijn eindejaarsgeschenk voor. Wie ‘eindejaar’ zegt, zegt warme, intense en gezellige momenten onder vrienden en familie. De Leuvense brouwer geeft nu de mogelijkheid aan zijn fans om deze gezellige kerstmomenten wat kracht en sfeer bij te zetten met een gratis album met 8 van de beste kerstsongs.

Brussel - 09.11.2011

Anheuser-Busch InBev publiceert resultaten voor het derde kwartaal en de eerste negen maanden van 2011

BUENOS AIRES, ARGENTINIË - 27.10.2011

STELLA ARTOIS KROONT NANDA NKUMAR SETHY TOT WORLD DRAUGHT MASTER 2011 OF WERELDKAMPIOEN BIERTAPPEN

Na een reeks wedstrijden gespreid over een jaar, is Nanda Nkumar Sethy, de kandidaat voor Dubai, uitverkoren om barmannen en -vrouwen overal ter wereld de kunst van het biertappen bij te brengen

De Stella Artois World Draught Masters, of het Wereldkampioenschap Biertappen, huldigt dit jaar voor de vijftiende keer de vakkundigheid en passie van barmannen en -vrouwen overal ter wereld en test hun vaardigheid om het traditionele schenkritueel in 9 stappen met flair en tot in de perfectie uit te voeren. Op de wereldwijde finale van dit jaar, die plaatsvond in het mooie Buenos Aires in Argentinië, kwamen deelnemers uit 25 landen samen om te bepalen wie de allerbeste is. De deelnemers kwamen niet alleen hun technische vaardigheden maar ook hun passie demonstreren om mensen een superieure bierervaring te laten beleven, en schonken het goudkleurige pilsbier uit Leuven in glazen op voet in een beperkte uitgave, speciaal voor de gelegenheid ontworpen door de beroemde Argentijnse beeldhouwer Juan Carlos Pallarols, en dit voor een panel van gerenommeerde experts.


Anheuser-Busch InBev © 2017