Twee jonge AB InBev marketeers vormen Belgische delegatie op wereldwijde Young Marketers Competition in Cannes

Jupiler Brand Manager Josse Peremans en Leffe Brand Manager Alicia Du Bois winnaar van prestigieuze Belgische competitie

Dinsdag 2 mei 2017 — De Young Marketers Competition is een organisatie van Cannes Lions, een prestigieuze organisatie die excellentie in creatieve marketing en communicatie beloont. De wedstrijd voor het beste Belgische team in de nationale Young Marketers Competition werd gewonnen door Senior Brand Manager Jupiler Josse Peremans en Senior Brand Manager Leffe Alicia Du Bois. Samen vormden ze een tandem om het op te nemen tegen andere vooraanstaande spelers uit het Belgische bedrijfsleven. Alicia en Josse zullen tijdens het Internationaal Festival van de Creativiteit in Cannes de Belgische eer verdedigen tegen teams uit 33 landen waaronder ook kleppers als Japan, Indië, China, Australië en Brazilië.

Sterke competitie

"Op vraag van onze marketing directeur hebben we deelgenomen aan de competitie van Young Marketeer 2017 in Cannes. een organsatie van Brightfish", zegt Josse Peremans, Senior Brand Manager Jupiler bij AB InBev. "Alle deelnemers kregen eerst een Masterclass Client Briefing aangeboden door UBA, ACC en Brightfish. De wedstrijd bestond erin om een fictieve briefing te maken aan de hand van de 10 te volgen principes bij het schrijven van een perfecte briefing die we in de masterclass hadden geleerd. Hiervoor kregen we maar 24 uur de tijd, een race tegen de klok. Alicia en ikzelf kwamen als winnaar uit de bus".

"Het is een hele eer om de Belgische (voor)selectie te winnen want de competitie was niet min", zegt Alicia Du Bois, Senior Brand Manager Leffe bij AB InBev. "We namen het op tegen andere teams van telkens twee personen van vooraanstaande bedrijven als Colruyt, Ikea, Unilever, Douwe Egberts en ING. Die sterke concurrentie maakt deze overwinning extra fijn. Het is ook uniek om je als professional eens te kunnen meten met andere marketers uit andere bedrijven of sectoren. Dat houdt ons scherp". 

Gaan om te winnen

Het AB InBev team zal nu de Belgische eer verdedigen op de wereldwijde competitie tijdens het Festival van de Creativiteit in Cannes eind juni. In tegenstelling tot de Belgische wedstrijd, zal de internationale wedstrijd aan alle deelnemers een zelfde briefing vragen over een non-profit organisatie. "Dat hoeft voor ons geen nadeel te zijn. Ikzelf heb bijvoorbeeld nog voor een weeshuis in Zambia gewerkt voor ik bij AB InBev aan de slag ging. Deze ervaring kan ons zeker iets bijbrengen", zegt Alicia Du Bois.

Wat is de kans dat ze zullen winnen? "Om te beginnen zijn we al superfier dat we gewonnen hebben in België. Dit is een zeer mooie professionele erkenning. Het is voor ons beiden nieuw en spannend maar uiteraard zijn we nu ook wel ambitieus. We gaan om te winnen. Dat ligt nu eenmaal in onze persoonlijkheid en in het DNA van AB InBev", zegt Josse Peremans. 

Met z'n allen achter Alicia & Josse

"Ik ben heel erg trots op Alicia en Josse", zegt AB InBev Marketing Directeur Arnaud Hanset. "Bovendien vormen ze ook een goed en complementair team. Waar Josse zijn creativiteit outstanding is, heeft Alicia dan weer meer de business reflex. Beide zijn echter noodzakelijk om het te kunnen maken in de marketingwereld. Ik ben heel blij dat we getalenteerde mensen als Alicia en Josse kansen kunnen geven én dat ze die kansen dan ook verzilveren. Als directeur is er niets mooier dan te kunnen rekenen op een fantastisch team". 

"Dat we geweldige medewerkers hebben is voor mij geen verrassing", zegt Aurélie Piette, People Directeur bij AB InBev. "Josse en Alicia zijn het beste bewijs dat onze bedrijfscultuur en strenge selectiecriteria werken voor ons. Beiden zijn immers Global Management Trainee geweest, doorliepen al meerdere functies en zijn hard aan het werken om hun volle potentieel te benutten. En ze zijn niet eens 30 jaar oud. Als bedrijf geven wij hen kansen, maar ze moeten die natuurlijk wel zelf grijpen. Make it Yours! En dat doen ze. We gaan nu met alle collega's volop supporteren voor Alicia en Josse". 

 

 

 

 

Algemene voorwaarden  |  Bier met liefde gebrouwen, drink je met verstand.

Conditions générales  |  Une bière brassée avec savoir, se déguste avec sagesse.