JUPILER LANCEERT “PURE BLONDE by Jupiler”

Een nieuwe verfrissende Belgische pils, met 50% minder calorieën

Leuven, 17 mei 2018 – AB InBev stelt vandaag  haar nieuwste hoogkwalitatieve bier voor aan de pers: Pure Blonde. Het is een verfrissende Belgische pils die slechts de helft calorieën bevat van een gemiddelde pils in België. Pure Blonde is een kwaliteitsvol Belgisch pilsbier met een zachte hop- en moutsmaak dat dankzij het gebruik van een unieke gist en een langer brouwproces een lager aantal calorieën bevat. De brouwmeesters van Jupiler ontwikkelden het voor consumenten met een actieve levensstijl, die in Pure Blonde een ideale dorstlesser vinden om na hun sportprestatie te ontspannen. Het bier is nu al in de meeste winkels te koop, maar zal vanaf juni ook gemakkelijk te verkrijgen zijn in de horeca. Pure Blonde wordt als een nieuw merk gelanceerd, maar ondersteund door Jupiler.

Meer dan 3 op 5 Belgen (60,9%) geeft volgens een recent onderzoek in opdracht van AB InBev aan meer bewust om te gaan met zijn levensstijl. Daarbij hoort ook een toenemend bewustzijn over  het aantal calorieën dat ze consumeren en een zoektocht naar een meer evenwichtige levensstijl. Meer dan de helft van de correspondenten (53,4%) laat soms alcoholische dranken (zoals bier, wijn of sterke drank) omwille van de calorieën. Het merendeel van de Belgen (89,8%) zoekt daarom bewust een levensstijl op die een balans biedt tussen inspanning en ontspanning. Om ook deze groep van consumenten een heerlijke Belgische pils aan te bieden die bij hun levensstijl past, lanceert Jupiler Pure Blonde.

 

Uniek brouwproces: 50% minder calorieën en 3,1% alcohol

Pure Blonde heeft een frisse smaak en bevat de helft minder calorieën dan de gemiddelde pils.

“Als marktleider blijft AB InBev zich engageren om steeds nieuwe kwaliteitsvolle bieren op de markt te brengen en te innoveren. We bieden een antwoord aan de voortdurende veranderingen in de biermarkt en op nieuwe vragen van de bierliefhebber,” zegt Jean-Jacques Velkeniers, business unit president Western Europe bij AB InBev.
 
“Met Pure Blonde ontwikkelden we een pils voor iedereen met een actieve levensstijl die op zoek is naar een zeer smaakvolle en dorstlessende pils met minder calorieën.” dixit Arnaud Hanset, marketing director Europe West.

Pure Blonde kwam tot stand dankzij twee innovatieve brouwtechnieken. Om te beginnen wordt er bij het brouwen een unieke gist gebruikt die heel effectief is in het omzetten van suiker. Door deze gist te combineren met een verlengd brouwproces (ten opzichte van andere pilsbieren) kunnen we het aantal restsuikers nog verder verminderen. Pure Blonde bevat daardoor 21kcal per 100ml. Dit betekent dat een flesje (25 cl) Pure Blonde 53 kcal bevat, en een blikje (33 cl) 70kcal. Het bier bevat iets minder alcohol dan een gewone Jupiler, met 3,1% in plaats van de traditionele 5,2% alcohol.   

Frisse smaak en styling

Omdat er – dankzij het vernieuwende brouwproces – zeer weinig complexe/zware suikers aanwezig zijn in het bier, kan je Pure Blonde drinken zonder een opgeblazen of zwaar gevoel. De frisse smaak komt door het zachtere en minder bittere karakter van Pure Blonde. Een gemiddelde pils in België zit rond een bitterheid van 23 BU (bitterness units), Pure Blonde heeft een bitterheid van 18BU. Dat maakt van deze nieuwe pils de ideale dorstlesser.


Pure staat voor de verfrissing van het bier en de zuiverheid van het brouwproces. Dat werd ook doorgetrokken naar het logo en de lay-out van de verpakking en het unieke glas, waardoor het merk een premium uitstraling heeft. De vleugels in het logo symboliseren dan weer de lichtheid van het bier.

Lancering sportteam Team Pure Blonde

Om de actieve sporter te ondersteunen, start Pure Blonde meteen ook een zoektocht naar teamleden voor haar “Team Pure Blonde”. Het sportieve team wil 50 mensen samen brengen, zoveel als er procentueel calorieën worden uitgespaard.

We zijn op zoek naar leden die graag sport en ontspanning combineren. Pure Blonde richt zich specifiek op actievelingen die joggen, yoga, crossfit, squash, … beoefenen. Mensen voor wie een actieve levensstijl een centrale plaats heeft in hun leven, kunnen zich dan ook aanmelden en krijgen – eens geselecteerd –  de nodige ondersteuning van Pure Blonde om te groeien binnen hun sport. We streven sowieso naar een divers team qua sport, leeftijd, afkomst, taal & gender. We bieden onze teamleden in de eerste plaats ondersteuning in de vorm van professionele begeleiding, toegang tot sportevenementen, een basispakket sportsgear (rugzak, handdoek, t-shirt, …) ... en natuurlijk een maandelijkse voorraad PURE BLONDE. Wie interesse heeft mag zich aanmelden via www.pureblonde.be. De officiële samenstelling van het volledige team volgt nadien. 

“Cheers to your effort”

De slogan van het nieuwe bier wordt “Cheers to your effort”. Voor onze doelgroep is actief sporten een wezenlijk onderdeel van hun levensstijl, net zoals de sociale momenten na de training. Achteraf kunnen zij met Pure Blonde en “Cheers to your effort” klinken op hun inspanning.

Laure Stuyck - Woordvoerder AB InBev Belux - 0473 56 83 71 
Erik Lenaers - 3PM - 0485 96 00 63

Nieuws