bgbg
swoosh

Onze Global Smart Drinking Goals

 

We investeren al meer dan 30 jaar in initiatieven die verantwoord consumeren promoten en onverantwoorde consumptie ontmoedigen. Met dat laatste focussen we bijvoorbeeld op het tegen gaan van binge drinking, underage drinking en rijden onder invloed.  Met de lancering van een nieuwe set Global Smart Drinking Goals, die gerealiseerd moeten worden tegen het einde van 2025, verstevigen we onze inzet  om onverantwoorde consumptie tegen te gaan.

 

Consumenten aansporen op basis van keuze

Consumenten ertoe aanzetten om verantwoord te consumeren, begint met het verzekeren dat de consumenten toegang hebben tot zowel Niet- als Laag-Alcoholische keuzes en gezondheidsinformatie over de producten die ze aan het consumeren zijn. Daarom lanceren we nieuwe keuzes in laag-alcoholische producten voor onze consumenten en voorzien we ook al onze producten van  informatielabels over cruciale gezondheidsinformatie.

 

Goal: Ervoor zorgen dat minstens 20% van AB InBev’s wereldwijdebiervolume bestaat uit Niet- of Laag-Alcoholische bierproducten, wat leidt tot een vermindering van 10% van ons gemiddelde alcohol per volume (ABV) tegen eind 2025.

We geloven dat consumenten in al onze markten toegang moeten hebben tot Niet- en Laag-Alcoholische producten. Tegen het einde van 2025 willen we ons portfolio van producten uitbreiden om te verzekeren dat 1 op 5 bierproducten Niet- of Laag-Alcoholisch zijn, wat zal bijdragen tot een vermindering van ons gemiddelde alcohol per volume (ABV) met 10%, in vergelijking met de baseline van 2014*.

* In 2014 vertegenwoordigden Niet- en Laag Alcoholische producten minder dan 9% van ons wereldwijdebiervolume

**Zoals werd bevestigd door een onafhankelijke revisor

We zullen nieuwe smaak- en kwaliteitsvolle Niet- en Laag-alcoholische producten ontwikkelen en  lanceren en deze neerzetten als wenselijke alternatieven voor onze consumenten door middel van onder andere marketing .

 

Goal: Een informatielabel op al onze bierproducten plaatsen in al onze markten tegen eind 2020 en de geletterdheid rond alcohol en gezondheid doen stijgen tegen eind 2025.

Voor het maken van verantwoorde keuzes hebben consumenten informatie nodig. Wij zullen cruciale gezondheidsinformatie beschikbaar stellen voor alle consumenten door een informatielabel* op al onze bierproducten in al onze markten te plaatsen tegen eind 2020, en de geletterdheid rond alcohol en gezondheid aanzienlijk te doen stijgen tegen eind 2025. De labels zullen ontwikkeld worden door een onafhankelijke groep van technische experten en kunnen informatie bevatten over zowel alcohol-inhoud, als andere feiten over het product die kunnen bijdragen tot een betere geletterdheid rond alcohol en gezondheid, en een positieve shift veroorzaken in consumentenpatronen. Tegen eind 2025 zullen we de balans opmaken van onze impact door de toename van algemene geletterdheid rond alcohol en gezondheid te meten.

* In vergelijking met de 2014 baseline

** Het informatielabellabel zal geïmplementeerd worden in de markten waar nog geen labeling in opdracht van de overheid plaatsvindt, en waar het toelaatbaar is door de lokale regelgeving.

 

 

Gedrag Veranderen Door Sociale Normen

Voor het bereiken van  een visie rond een wereldwijde cultuur van verantwoord consumeren, is er nood aan een verandering in consumentengedrag rond schadelijk alcoholgebruik. Als leider in de bierindustrie, geloven we dat we een hoofdrol te vervullen hebben in het bijdragen tot deze verandering. Met onze goals maken we een diepere investering in op bewijzen gebaseerde oplossingen en programma’s die een meetbare shift teweegbrengen in sociale normen en gedragingen rond alcoholgebruik.

 

Goal: Het schadelijk alcoholgebruik verminderen met ten minste 10% in zes steden tegen 2020 en de best practices wereldwijd implementeren tegen einde 2025.

We lanceren  meerjarigie pilots om het schadelijk gebruik van alcohol te verminderen met 10% in zes steden wereldwijd,  zoals gemeten wordt in vergelijking met het baseline onderzoek dat zal uitgevoerd worden tegen eind 2016. Deze projecten zullen collaboratieve, innovatieve en efficiënte aanpakken verkennen om het schadelijk drinken te verminderen op een meetbare manier, en de best practices identificeren die geïmplementeerd zullen worden in al onze markten tegen eind 2025.

Steden zullen geselecteerd worden in de volgende markten(en representeren onze zes geografische zones): China, België, Brazilië, Argentinië, Mexico en de Verenigde Staten, gebaseerd op een set onafhankelijk bedachte verkiesbaarheidscriteria die het potentieel voor de impact van het programma optimaliseren. Door middel van partnerships met experten, overheden, wetshandhaving, NGO’s, academici, gezondheidsprofessionals, en andere key stakeholders, zullen wij op bewijzen gebaseerde strategieën ondersteunen om te helpen schadelijk alcoholgebruik te voorkomen en nieuwe programma’s, innovaties en technologieën testen.

Voortbouwend op de learnings die naar boven kwamen uit de pilot steden, zullen  we de best practices identificeren en lokale implementaties ontwikkelen die geactiveerd zullen worden in al onze markten tegen eind 2025.

 

Goal: Sociale normen en individueel gedrag beïnvloeden om het schadelijk alcoholgebruik te verminderen, door minstens 1 miljard USD te investeren over onze markten heen in toegewijde sociale marketing campagnes en gerelateerde programma’s tegen eind 2025.

We helpen met het beïnvloeden van de sociale normen om schadelijk alcoholverbruik te verminderen door minstens 1 miljard USD te investeren over onze markten heen, in toegewijde sociale marketing campagnes en gerelateerde programma’s tegen eind 2025. We zullen in samenwerking met experten in sociale en gedragsveranderende communicatie werken aan de ontwikkeling van wetenschappelijk gebaseerde sociale marketing campagnes en  gemeenschap gebaseerde sociale normen programma’s. We zullen ook andere programma’s verkennen om schadelijk alcoholgebruik te verminderen, waaronder ook programma’s die focussen op het verbeteren van gezondheidsgeletterdheid om positief bij te dragen aan gedragsverandering.

 

 

 

Evalueren & Tracking Goal Progress (2015-2025)

We weten dat onze Goals  sterke samenwerkingen en tijd  vragen om ze te bereiken. Ondanks dat er veel factoren zijn die buiten ons bereik liggen, zullen de baseline metingen, die vastgesteld werden door een onafhankelijke groep van experten, dienen als  basis voor het beoordelen van de impact van onze vier Global Smart Drinking Goals.

Een onafhankelijke expertengroep, bijeengeroepen en bestuurd door een toonaangevende academische instelling, zal een Global Program Partner (GPP) en Global Science Partner (GSP) selecteren om de technische expertise te voorzien om te helpen met  het uitvoeren, monitoren, evalueren en valideren van de impact van onze Global Smart Drinking Goals. De GPP en GSP zullen samenwerken met globale en lokale instellingen met aanvullende technische expertise om onze goals efficiënter uit te voeren en te evalueren.

    

Klik hier voor een FAQ over onze Global Smart Drinking Goals 2015-2025

Klik hier  om meer te weten te komen over onze vorige set van Global Smart Drinking Goals 2011 - 2014

Klik hier om het Voka artikel over onze Global Smart Drinking Goals te lezen


Anheuser-Busch InBev © 2017